چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس ابراهیمی امروز در جمع اصحاب رسانه استان قم

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت عید سعید غدیر در این مسجد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عباس ابراهیمی امروز در جمع اصحاب رسانه استان قم ضمن تشریح برنامه های عید غدیر در مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: این برنامه ها با اهتزاز پرچم حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین (ع) بر فراز گنبد فیروزه ای مسجد جمکران آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس چشم اندازها و برنامه ریزی های انجام گرفته، مقرر شد که مسجد مقدس جمکران تبدیل به مرجعیت عبادی و معنوی شود که این امر محقق نمی‌شود؛ مگر آنکه بر حوزه ولایت تاکید شود که به این منظور از چند ماه قبل مطابق هر ساله برنامه ریزی‌هایی برای برپایی هرچه باشکوه‌تر عید غدیر تدارک دیده شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار رویکرد ویژه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی عید غدیر پیش بینی و تلاش شده با محوریت مردم فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران انجام پذیرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مردم را رکن اصلی مسجد مقدس جمکران دانست و گفت: اداره و رونق این مسجد، مردم هستند و تقویت خانواده جزء رویکردهای اصلی است و سعی شده برای افراد خانواده در سنین مختلف برنامه‌هایی اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی برنامه ویژه کودکان، آموزش براساس سلایق مخاطبین، تشکیل کارگاه‌های کوچک معرفی غدیر و منبرهای کوتاه مهدویت را از جمله برنامه‌های عید غدیر در مسجد مقدس جمکران دانست و افزود: برگزاری دعای ندبه، اهتزاز پرچم امیرالمؤمنین(ع) بر گنبد مسجد، استقبال از خادمین حرم مطهر و جمکران، قرائت فرازهای 18 گانه خطبه غدیر، همخوانی ویژه قرائت قرآن، پرده خوانی، شعر خوانی و  جشن ویژه نوجوانان انتظار از دیگر برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای ایام عید غدیر پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اقبال مردم به پیاده‌روی، باید دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... به عنوان متولی، اهتمام ویژه ای برای ساماندهی و تقویت این پیاده‌روی‌ها در بلوار پیامبر اعظم(ص)  داشته و ما از هر ظرفیتی برای هر چه باشکوه تر برگزاری این جشن استقبال می کنیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنانش به تکریم مدیران سادات کاروان‌ها، اهدای بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه ویژه غدیر اشاره کرد و گفت: خدمات ویژه قرآنی، ختم قرآن و صلوات، سخنرانی ویژه چند رسانه‌ای، برپایی ایستگاه‌های پاسخگویی به اعتقادات، افتتاح محل دائمی محصولات فرهنگی و راه اندازی مرکز مشاوره اسلامی از دیگر برنامه‌های اجرایی مسجد مقدس جمکران برای عید غدیر خواهد بود.

حجتالاسلام والمسلمین ابراهیمی افزود: عید غدیر خم ارتباط عمیقی با امام زمان(عج) داشته و ظهور، تکمیل کننده اصل امامت است؛ لذا ده ها برنامه فرهنگی متناسب با این ایام را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی گفت: مهد نماز، کانون گل نرگس، جوانههای انتظار، برگزاری برنامههای آموزشی و.... از جمله ظرفیتهایی است که در زمینه آموزش خانواده در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: امسال در زمینه غدیر کارگاههای آموزشی پیرامون مبحث امامت و ولایت در نظر گرفته شده است که با حضور مردم برگزار میشود؛ منبرهای کوتاه ۷ دقیقهای در شبهای چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران نیز در این رابطه برگزار خواهد شد که این هفته به مسئله انتظار و غدیر پرداخته میشود.

وی افزود: پس از نماز جماعت مغرب و عشا همخوانی قرائت قرآن با حضور طلاب در مسجد مقدس جمکران برگزار میشود؛ در ادامه این مراسم، پرده خوانی، شعر خوانی، سخنرانی و قرائت دعای توسل و فرازهایی از خطبه غدیر که توسط پیامبر(ص) قرائت شد، انجام می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین  ابراهیمی تصریح کرد: تنها بقعهای که سفره عقد ازدواج ایجاد شده است، مسجد مقدس جمکران است که در این ایام نیز جوانان مراسم عقد خود را در این روز در این مسجد مقدس برگزار کنند.

وی گفت: ضرورت یک مرکز تخصصی مشاوره حس میشد و به همین شکل تعاملات لازم با اداره مشاوره حوزه علمیه شکل گرفته و بناست فعالان عرصه مشاوره در این بخش خدماتی را ارائه نمایند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: ۵۲ کشور به شکل گروهی در یک سال اخیر در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کردند؛ مجموعه ای به نام ستاد هماهنگی فعالیتهای مهدوی شکل گرفته است که دبیری این ستاد با مرکز تخصصی مهدویت است که تمام این مجموعه هایی که به صورت کلان در عرصه مهدویت فعالیت میکنند ذیل این ستاد کار کرده و در این زمینه فعالیت میکنند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha