جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نخستین سالگرد شهادت آیت الله نمر باقر النمر در قم

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در دین اسلام وعده پیروزی به حق داده شده است و صبر را پایه و اساس پیروزی حق بر باطل بیان کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی شامگاه یکشنبه در نخستین سالگرد شهادت آیت الله نمرباقرالنمر در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه ملت های مسلمان باید نسبت به وعده‌های الهی ایمان داشته باشند، اظهار داشت: اعتماد به خداوند متعال شرط پیروزی بر مستکبران است، اما نتیجه اعتماد به دشمنان پایمال شدن زیر لگدهای آنان است.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از جوامع خسارت‌های مالی و جانی نبرد با مستکبران سبب ضعف و سستی روانی می‌شود، عنوان کرد: اعتماد به ولایت الهی ترس و نگرانی از میان ملت می‌برد و پیروزی حق بر باطل را به ارمغان می‌آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مقاومت مردم مسلمان مقابل ظلم‌های حکومت عربستان اضافه کرد: ایستادگی ملت بحرین در برابر قدرت‌های استکبار جهانی قابل تقدیر است چرا که حکومت بحرین را از برخورد با شیخ عیسی قاسم عاجز کرده است، اما این روحیه مقاومت باید بر مبنای تحقیقات الهی در کشورهای مختلف گسترش یابد.

وی زنده ماندن یک ملت را نیازمند ایثارگری و شهادت دانست و افزود: اینکه استکبار به ناتوانی و شکست در برابر ملت ایران اقرار می‌کند نشان از صبر و هزینه‌های قابل قبول مردم در طول سال‌های مقاومت است.

آیت الله اراکی در ادامه به موضع گیری قاطع وزیر امور دینی تونس در پارلمان این کشور اشاره کرد و گفت: موضع‌گیری وزیر دینی تونس در مورد خباثت‌های عربستان سعودی در پارلمان این کشور قابل تقدیر است.

استاد حوزه علمیه به حاشیه سفر این وزیر تونسی به ایران اشاره کرد و افزود: این شخصیت در حاشیه کنفرانس وحدت با حضور در یکی از بوستان‌های تهران شیوه زندگی مردم را بررسی کرده و گفته که ملتی با نشاط‌تر از ملت ایران ندیده است اما بر خلاف او، برخی منافقان و دشمنان خارجی به دنبال نشان دادن چهره اندوهگین از ملت ایران هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هجمه های گسترده ای که نسبت به ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد می شود، اظهار داشت: امروز ایران در نبرد سنگین فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با دشمن است و باید در این مسیر صبر پیشه کرده و به دشمن تکیه نداشته باشد چرا که اعتماد به دشمن بزرگترین خطاست و خاری و ذلت را به دنبال دارد.

آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه تقابل میان حق و باطل به عنوان یک سنت و قانون در قرآن کریم مطرح شده است، گفت: جریان‌های حق و باطل در طول تاریخ مقابل یکدیگر بوده و این تقابل‌ها به نفع پیروان حق به پایان رسیده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از پیروزی قوم موسی در مقابل کافران یاد کرد وافزود: خداوند متعال برای آزمایش انسان‌های مومنان قدرت را در اختیار آنها قرار می‌دهد، اکنون نیز در سطح منطقه قدرت ظالمان در حال تضعیف شدن و قدرت مستضعفان در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه مستکبران به دنبال اسارت، شکنجه دادن و شهادت مومنان هستند، اظهار داشت: این اقدامات نمی‌تواند کاربردی برای آنها داشته باشد؛ چراکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم سرنوشت تقابل حق و باطل پیروزی پیروان راستین حق است.

آیت الله اراکی گفت: مسلمانان برای رسیدن به پیروزی نباید به کافران اعتماد کنند بلکه باید بدون آلوده شدن به ولایت بیگانه حرکت خود را در مسیر خداوند متعال ادامه دهند چرا که با پذیرفتن ولایت کافران از ولایت الهی جدا می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم نتیجه اعتماد به دشمن خداوند خاری و ذلت است، تصریح کرد: نظام اسلامی در نبرد سنگین فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با دشمن است و باید در این مسیر صبر پیشه کرده و به دشمن تکیه نداشته باشد؛ چرا که اعتماد به دشمن بزرگترین خطاست و خاری و ذلت را به دنبال دارد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha