جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، ولایت امیرالمومنین(ع) را لازمه قبولی عبادات و رمز نجات بشریت خواند و تصریح کرد: باید از سیره علوی الگو برداری کرد تا بتوان در دنیا و آخرت سعادتمند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو در مراسم احیا شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان که در مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزارشد، به جایگاه امام اول شیعیان حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت رسول(ص) فرمودند «أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا فَمَنْ أَرَادَ الْعِلْمَ فَلْيَأْتِ الْبَابَ/  من شهر علمم و علي درِ آن شهر است. هر که دنبال علم است، بايد از اين در وارد شود». امیرالمومنین(ع) هم فرموده اند «اگر پرده ها به کنار بروند ذره ای به علم ومعرفتم نسبت به خدا افزوده نمی شود».

وی افزود: آن حضرت وقتی خانه نشین شدند آیات قرآن را با شان و نزول آنها نوشته و قرآن کریم را با همه تفاسیر به خلفای زمان عرضه کردند که این امر نشان می دهد که ایشان تلاش داشتند که اسلام زنده بماند.

مدیر حوزه علمیه خواهران به تشریح جایگاه معرفتی حضرت علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: پیامبر اسلام (ص) در مواقع گرفتاری امام علی (ع) را به درگاه خداوند واسطه قرار می دادند و این در شرایطی است که واسطه ها باید از درجه معرفت بالایی برخوردار باشند.

حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: خدای متعال برای امام علی (ع) ارزش ومقام والایی قائل است، به طوری که ایشان در زمان تولد در خانه خدا به دنیا آمدند و در مسجد و خانه خدا به شهادت رسیدند.

وی، ولایت امیرالمومنین(ع) را لازمه قبولی عبادات و رمز نجات بشریت خواند و تصریح کرد: باید از سیره علوی الگو برداری کرد تا بتوان در دنیا و آخرت سعادتمند شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، در پایان  با بیان این که مردم باید فرصت ماه مبارک رمضان را مغتنم دانسته و از معارف ناب آن برای بهتر زندگی کردن بهره ببرند، بیان داشت: اگر در دنیا زندگی معنوی خوبی داشته باشیم، بدون شک آخرت خوبی خواهیم داشت،  چرا که آخرت سایه دنیای ماست، بنا براین در صورتی که طبق روش قرآن و سیره اهل بیت(ع) رفتار نموده و زندگی پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) را سرمشق قراردهیم عاقبت خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha