پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: اجرای مداحی به سبک سنتی مورد تاکید بزرگان دین است، چرا که بارها رهبری معظم انقلاب در دیدار با مداحان کشور به این مسئله تاکید جدی فراوان داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در جمع مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) استان قزوین گفت: مداحی هنر است و خدای متعال هنرمند را دوست داشته و خود مداحی شکل و قالب است و محتوا را باید از دین برداشت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهارکرد: یک مداح باید اهل مطالعه باشد تا بهترین مطالب را به مخاطبین خود ارائه نماید.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  باید با کتاب های مقاتل و تاریخی آشنا شوند و باید با کتاب و سنت ، به خصوص تاریخ اسلام آشنایی کافی داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مداح نباید خشنودی صاحب مجلس و مردم را ملاک خود قرار دهد، بلکه او باید خشنودی خدای متعال و اهل بیت را ملاک عمل خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: مداح باید نسبت به مخاطبین، امام جماعت مسجد و جوانان تواضع داشته باشد که از ویژگی های برجسته یک مداح در جامعه می باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اجرای مداحی به سبک سنتی مورد تاکید بزرگان دین است، چرا که بارها رهبری معظم انقلاب در دیدار با مداحان کشور به این مسئله تاکید جدی فراوان داشتند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: کسی که می خواهد اهداف و قیام سید الشهدا(ع) را در جامعه تبیین و به مردم معرفی نماید و مردم از زندگی آنها درس بگیرند، خود باید در درجه بالای اخلاص باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: منظور مداحی سنتی، مداحی خالصانه و بدون پیرایه و دور کردن از موسیقی ها و آهنگ های سبک جدید است که گاهی اخلاص را تحت شعاع قرار می دهد.

وی اظهارکرد: مداح در صورتی می تواند موفق باشد که بر دلها نفوذ داشته باشد و نفوذ در دلها با سبک سنتی بهتر قابل شناساندن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha