پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: کارنامه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌های مختلف، امیدهای فراوانی را برای مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد کرده است، سپاهی که از خود مردم  است و ضرورت حضورش در همه صحنه ها غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، ظهر امروز در نشستی با جمعی از فرماندهان و پرسنل سپاه پاسداران شهرستان کامیاران که در مدرسه علمیه امام باقر (ع) برگزار گردید، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب بسیاری از گروه های سیاسی برای ساقط کردن نظام اسلامی دست به سلاح بردند و در خیایانها و میادین کشور حمام خون به راه انداختند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان کامیاران گفت: در همان زمان مردم به صورت خودجوش اقدام به تشکیل هسته های مقاومت در مقابل این جریان های برانداز نمودند و این هسته ها بعد از مدت زمان کوتاهی سازماندهی شدند و به شکل کمیته انقلاب اسلامی در جامعه شناخته شدند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: بعد از تشکیل کمیته انقلاب اسلامی و تلاش های فرهنگی این کمیته برای زدودن عناصر ضدانقلاب و طاغوتی در کشور به یکباره جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث علیه ملت ایران آغاز شد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه تاکید کرد: در همان بدو تجاوز همه جانبه رژیم منحوس بعث باعث گردید که به فرمان امام خمینی (ره) بسیاری از جوانان این مملکت تحت عنوان بسیجی و سپاهی رهسپار جبهه های جنگ علیه باطق شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) شهرستان کامیاران ادامه داد: تداوم و طولانی شدن جنگ هشت ساله منجر به تشکیل نیروهای قوی، متدین و انقلابی به دستور امام خمینی به نام سپاه پاسداران گردید.

وی اضافه کرد: سرانجام در اردیبهشت سال 1358 شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در راه سازماندهی این نهاد برداشت و همین امر باعث شد که پیشروی های ارتش تا دندان مسلح صدام حسین معلوم متوقف شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان های الهی و گسترش حاکمیت قانون بود که البته تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد شمرده می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان کامیاران تاکید کرد: امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: «من از سپاه راضی هستم و به هیچ‌وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید.»

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت اللّه‌ خامنه‌ای هم درباره جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌فرمایند: «سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است؛ یعنی سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون‌های انقلاب بود».

این استاد حوزوی ادامه داد: در نهایت باید گفت که کارنامه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌های مختلف، امیدهای فراوانی را برای مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد کرده است، سپاهی که از خود مردم  است و ضرورت حضورش در همه صحنه ها غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: بعد از پایان دوران دفاع مقدس، سپاه پاسداران وارد فاز سازندگی در کشور شد و تاکنون در قالب قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) پروژه های بسیار بزرگی در سطح کشور به انجام رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha