پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پرس تی وی

حوزه/ برنامه این هفته «ایران امروز»(Iran Today) در شبکه پرس تی وی به نقد و بررسی دلایل بی اعتمادی ایران به غرب به ویژه آمریکا می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این برنامه با اشاره به پیشنهاد کمک دارویی آمریکا به ایران در پی شیوع ویروس کرونا و بحث پیرامون بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اتهام وارده به آمریکایی ها در مورد تولید این ویروس، پیشینه این بی اعتمادی به آمریکا و دلایل مختلف آن مورد بحث و گفت و گو قرار  می گیرد.

این برنامه در ادامه ضمن مروری بر تاریخ معاصر ایران و مواجهه با امواج گسترده و سهمگین استثمار و نفوذ بیگانگان از جمله جنگ های با روسیه، دروغگویی انگلیسی ها و شانه خالی کردن از تعهداتشان و سوء استفاده از ایران برای باز کردن راهی به سمت هند به واکاوی ماجرای کودتای ۲۸ مرداد به عنوان رویدادی ماندگار در اذهان ایرانیان و جریان سرنگونی دولت منتخب دکتر مصدق و بازگرداندن ایران به دیکتاتوری شاه محور که از عوامل مهم بی اعتمادی ایران به غرب است خواهد پرداخت.

این برنامه همچنین با نگاهی به محور اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی یعنی زدودن نفوذ آمریکا و غرب و بریدن دست متجاوزان، آخرین نمونه های خلف وعده آمریکایی ها یعنی خروج یکجانبه از برجام به رغم پای بندی ایران به تعهدات خود و اتهام علیه ایران درخصوص اقدام برای ساخت سلاح هسته ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

نگاهی به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن سلاح های کشتار جمعی و شفافیت ایران در پرونده هسته ای نیز از دیگر محورهای مورد گفت و گو در این برنامه به شمار می‌رود.

این برنامه در بخش دیگری به ابعاد احتمال «سازنده ویروس بودن» آمریکا پرداخته و به تاسیس سازمانی با بودجه کلان برای تحقیق و توسعه سلاح های میکروبی و بیولوژیکی توسط آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم اشاره می کند.

این سازمان در طول 27 سال فعالیتش حداقل 26 نوع سلاح میکروبی مخرب ساخته و انبار کرده است و در راه تحقیق و توسعه آنها حتی طی پروژه هایی آن عامل های بیولوژیکی را روی مردم عادی بدون اطلاع آنها تست کرده است.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 27 فروردین از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 06:00، 13:00 و 18:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 08:00 و 21:00 و جمعه ساعت 17:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha