پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام آیتی مدیر مرکز تخصصی نماز

حوزه/ سازوکارهای برگزاری یازدهمین دوره یکساله تربیت مدرس معارف نماز تحقق یافته و در حال ثبت نام از طلاب علاقمند به معارف نماز می باشد و ثبت نام این دوره  تا پایان خرداد ۱۳۹۹ ادامه دار می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام آیتی مدیر مرکز تخصصی نماز از برگزاری یازدهمین دوره تربیت مدرس معارف نماز خبر داد و گفت: نظر به اهمیت نماز در دین مبین اسلام، و تاثیرگذاری فراوان آن در فرد، خانواده و اجتماع؛ و با توجه به سوالات بسیار زیاد افراد جامعه خصوصا جوانان درباره جایگاه, آثار و فلسفه نماز  مرکز تخصصی نماز را بر این داشت که از طلاب واجد الشرایط مدرس، محقق، مبلغ، نویسنده و پژوهشگر تربیت نماید.

وی افزود: با استعانت از خداوند متعال، ساز و کارهای برگزاری یازدهمین دوره یکساله تربیت مدرس معارف نماز تحقق یافته و در حال ثبت نام از طلاب علاقمند به معار نماز می باشد و ثبت نام این دوره  تا پایان خرداد ۱۳۹۹ ادامه دارد می باشد.

وی خاطر نشان کرد: طلابی که مشغول تحصیل در درس خارج هستند(اتمام پایه دهم) می توانند در این دوره ثبت نام نمایند. کلاس های این دوره در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه عصرها حدودا از ساعت ۱۵ الی ۱۹، روزی دو کلاس می باشد   و علاوه بر اینها در هر هفته یک جلسه کارگروه تخصصی نیز برگزار خواهد شد. شروع دوره از اواخر شهریورماه۱۳۹۹ به مدت نه ماه تحصیلی می باشد که در قالب دو ترم برگزار میگردد.

وی با اشاره به برخی از سرفصل های مهم این دوره از قبیل: فقه التربیه، شیوه های دعوت به نماز، اسرار نماز، بررسی آیات و روایات نماز، پاسخ به شبهات، خانواده و نماز، آداب الصلاه امام خمینی(ره)، اصول مشاوره در دعوت به نماز و کارگاه مهارت تدریس، گفت: همزمان با این دوره، دوره های متعدد مثل مهارت تبلیغی و دوره تکمیلی برای رشد علمی و مهارتی برای فارغ التحصیلان دوره های  گذشته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام آیتی در پایان به بیان امتیازات این دوره پرداخت و گفت: از امتیازات این دوره می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱.  اعطای گواهی پایان دوره تربیت مدرس معارف نماز

۲.  بکارگیری از فارغ التحصیلان موفق و شایسته در امر تبلیغ و تدریس در سراسر کشور

۳.  پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب و اهداء کتاب

۴.  معرفی افراد توانمند و پژوهشگر به مراکز علمی

وی خاطرنشان کرد:  علاقه مندان می توانند برای ثبت نام اینترنتی به آدرس   Qunoot.net  مراجعه کنند و در صورت عدم امکان ثبت نام اینترنتی با  همراه داشتن مدارک (کپی شناسنامه و کارت ملی، ارزیابی تحصیلی دو قطعه عکس معمم) از ساعت ۱۰ تا ۱۴ به آدرس ذیل مراجعه فرمایند.

آدرس مرکز تخصصی نماز: قم، خیابان شهداء – کوچه آمار (۲۲)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha