پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص موضوع مذاکره و سازش با آمریکا گفت: کس که پیشنهاد سازش می‌دهد، نگاهی کند و ببیند از غیرت، مردانگی و علی دوستی رگی در وجودش است یا نه؟ باید از خود خجالت بکشند، کشوری که جوانان آن پیروان اهل‌بیت(ع) بوده و 300 هزار نفر از آن تکه‌تکه شده است، باید سخن از سازش بزند؟!.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، در خصوص مبارزه با فساد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های عمومی و همیشگی انقلابیون مبازه با فساد بوده است.

وی با تصریح اینکه در کشور دو دسته و گروه انقلابی وجود دارد، اضافه کرد: یک دسته از انقلابی‌ها با فساد اقتصادی برخورد می‌کنند و دسته دیگر به ظاهر ادعای انقلابی بودن دارند، اما اگر دستشان برسد خود آنان نیز فساد خواهند کرد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: گروهی که به ظاهر ادعای انقلابی بودن دارند، اما اگر دستشان برسد فساد می کنند، منافق هستند و در واقع تلاش کرده‌اند به شکل‌های مختلفی نفوذ کنند، همچنین زحمتی را نیز برای همه مؤمنان و علاقه‌مندان به انقلاب درست کرده‌اند که البته نگران نبوده و امیدوار به نصرت الهی هستیم و خداوند ما را در مقابل منافقان پیروز خواهد کرد، و آنان را رسوا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حرکت رسواسازی منافقان به‌واسطه دستگاه قضا آغازشده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی هفتم تیر خود در جمع کارکنان دستگاه قضا بر مبارزه با فساد نیز تأکید داشته‌اند، درعین‌حالی که این موضوع را تأکید کرده‌اند نکاتی نیز مطرح کردند که این نکات برای این بوده که مسئله مبارزه با فساد بیمه شود، یعنی شعار نباشد به‌نوعی مستمراً ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: مقام معظم رهبری همچنان متذکر شدند، افرادی که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند، جو زده نشوند، چراکه ممکن است همین کار مشکلاتی را ایجاد کند، مبارزه با فساد باید شبانه‌روزی شود.

وی افزود: اگر مبارزه با فساد جا بیفتد دیگران ترس برمی‌دارند و به اصلاح جامعه امیدوار خواهیم شد، همچنین قضات محترم که به عدالت آنان نیز ایمان‌داریم، هنگامی‌که می‌خواهند حکم صادر کنند باید بررسی کنند که حکم صادرشده با مورد تناسب داشته باشد، ممکن است شخصی یک‌بار خطا کرده باشد، اما حکم آن سنگین باشد، و مجدداً ممکن است فردی خلاف سنگین کرده باشد، اما حکم آن تناسب نداشته باشد، این مسائل نکاتی است که مقام معظم رهبری مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس ضمن تشکر از دستگاه قضا برای مبارزه با فساد، تاکید کرد: فساد مانند اژدهای هفت‌سر است که هر سر آن را می‌زنیم سر دیگری بیرون می‌آورد، ان شاءالله دستگاه قضا برای مقابله با فساد تلاش‌های خود را استمرار دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه به موضوع مذاکره و سازش با آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: در باب مذاکره تجربه‌ای پیش روی ما وجود دارد؛ اکنون مشاهده می‌کنیم که به ما می‌گویند هرچه در برجام گفته‌ایم شما عمل کنید، اما ما به آن عمل نمی‌کنیم.

خطیب جمعه شیراز تصریح کرد: افرادی که برخی مواقع قلم‌به‌دست می‌گیرند و می‌گویند چرا کوتاه نمی‌آیید، باید خجالت بکشند که از سازش دم می‌زنند، هرچه در تاریخ می‌نگریم ایرانی مظهر مردانگی بوده است.

وی ادامه داد: هر کس که پیشنهاد سازش می‌دهد نگاهی کند و ببیند از غیرت، مردانگی و علی دوستی رگی در وجودش است یا نه؟ باید از خود خجالت بکشند، کشوری که جوانان آن پیروان اهل‌بیت(ع) بوده و 300 هزار نفر از آن تکه‌تکه شده  است، باید سخن از سازش بزند؟!.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: همین افرادی که فریاد سازش می‌زنند روزی به شهید بهشتی نیز همین حرف را زده‌اند؛ مسیر شهید بهشتی و شهید سلیمانی با مردم ایران تا آخر ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha