چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ازدواج

حوزه/ بهراد با اشاره به این‌که نوع ازدواج امام علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما باید به عنوان الگوی جوانان امروز باشد، گفت: اگر علی(ع) نبود همانندی برای زهرا (س) یافت نمی‌شد.

هاله بهراد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، مهم ترین لازمه ازدواج موفق را هم شان و هم کفو بودن دانست و اظهارداشت: هم‌شأن و هم کفو بودن دو شریک زندگی در ابعاد مختلف اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و شرایط شخصیتی حضرت علی و فاطمه علیهماالسلام به وضوح قابل مشاهده است و این مسئله باید الگوی جوانان مسلمان در ازدواج باشد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) که افضل فضایل اخلاقی را داراست باید با دختری ازدواج می‌کرد که تا حد اعلای تکامل رشد کرده باشد و با درک شخصیت امیرالمؤمنین(ع) با تمام توان در جهت اهداف حضرت قدم بردارد و کمک ایشان در زندگی باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با تاکید بر این‌که زندگی و ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) باید سرلوحه ازدواج جوانان باشد، تصریح کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز در حجب و حیا که زیر بنای تقدس بانوی اسلام و نمونه و اسوه زنان عرب بوده و در محبت به هم نوع و درک دیگران، تکریم و احترام افراد، تنظیم روابطش با محرم و نامحرم و برقراری ارتباط موثر بادیگران نهایت سازگاری را رعایت می‌کرد، باید با مردی ازدواج می‌کرد که دارای همه شاخصه‌های اسلامی و الهی باشد و کسی جز علی(ع) هم شأن ایشان در هستی خلقت وجود نداشت.

وی با اشاره به این‌که در ازدواج دختر، نقش پررنگ را پدر ایفا می‌کند، گفت: رسول مکرم اسلام به عنوان اسوه اخلاقی بشریت و پدری نمونه و الگو، از میان خواستگاران زیادی که زهرا(س) داشتند فقط علی(ع) را در شان ایشان دیدند و با ازدواج ایشان موافقت کردند و علت آن هم‌تراز بودن این دو شخصیت بی‌نظیر در اسلام می‌باشد.

بهراد افزود: پیامبر(ص) اساسی ترین ارکان همانندی را تشابه اعتقادات زن و مرد می‌دانستند و در درجه اول از نظر ایمان و بعد تشابه اخلاقی را مهم عامل می دانستند و بیان می‌کردند که اگر علی(ع) نبود همانندی برای زهرا (س) یافت نمی‌شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرحناز فاضل IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام عليكم عالي بود استاد بزرگوار