پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
منصوره شاکری

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد با اشاره به درس‌هایی از زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، علت‌های کمرنگ شدن و عدم تمایل جوانان به ازدواج را تشریح کرد.

خانم منصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: اولین روز ذی‌الحجه مصادف شده با سالروز زیباترین پیوند آسمانی در جهان اسلام که خود نمونه تکرارنشدنی در طول تاریخ است.

وی ادامه داد: در این روز حضرت علی(ع) با برترین بانوی جهان پیوند عشق می‌بندند و خدواند بالاترین فرستاده خود پیامبر اکرم(ص) را بر آن گواه می‌گیرد، گرچه این زندگی بسیار کوتاه بود و کمیت نداشت ولی کیفیت زیادی داشت و عمری به گستردگی آفتاب دارد و نام و یاد آنها در خاطره‌ها ماندگار شد.

شاکری با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از این زندگی پربرکت گرفت، افزود: یکی از ضرورت‌های تشکیل خانواده این است که افراد در انتخاب همسر ملاک صحیح و درستی قرار دهند، یعنی ملاک‌ها عاقلانه، صحیح و آنچه در سنت نبوی است مبنا قرار گیرد.

وی ادامه داد: شرایط ازدواج را آسان بگیریم، زیرا سخت‌گیری‌های بی مورد باعث می‌شود جوانان تمایلی به ازدواج نشان ندهند؛ در زمینه مهریه و مراسم عروسی تجمل گرایی مبنا نباشد و خانواده‌ها شرایطی را فراهم کنند تا جوانان به سوی ازدواج ترغیب شوند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد اضافه کرد: در ازدواج، مهریه‌ای در نظر گرفته شود که در توان داماد باشد و همچنین استفاده از مهریه برای تهیه جهیزیه که از ضروریات ایجاد زندگی است و در زمان ما کمتر استفاده می‌شود، در صورتی که مرد مهریه را پرداخت کرد، می‌توانند با آن جهیزیه تهیه کنند و این سنت نبوی بوده و باعث می‌شود از تاخیر ازدواج جلوگیری شود و دختر و پسر راحت‌تر زندگی مشترک را شروع کنند.

 استاد حوزه علمیه خواهران در بیان علت کمرنگ شدن تمایل به ازدواج در جوانان، گفت: آنچه به عنوان یک اصل در زندگی مشترک باید رعایت شود، نشده لذا تمایلی وجود ندارد زیرا که هزینه‌ها و توقعات افزایش یافته و یک جوان نمی‌تواند از پس آن بربیاید، لذا این امر باعث تاخیر در ازدواج‌ها و بالارفتن سن ازدواج می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha