جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد عنوان کرد: ازدواج امیرالمومنین(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) الگوی کاملی است که با تأمل، تحقیق و پژوهش در آن می توان به معیارهای ازدواج موفق دست یافت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدکارگر شورکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  در یزد، با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج پرخیر و برکت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و امیرالمومنین (علیه السلام) بیان کرد: ازدواج این دو بزرگوار  از رخدادهای معنوی ماه ذی الحجه دومین سال هجری قمری است.

وی با بیان اینکه ازدواج امیرالمومنین(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) آثار و برکات گسترده ای برای عالم اسلام داشت، افزود: بررسی معیارهای ازدواج موفق بر اساس زندگی این بزرگواران باید مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و در زندگی جوانان امروزی نهادینه شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را مدل و الگویی ایده آل برای زندگی دانست و افزود: آسیب های فراوان ازدواج های کنونی با الگو گیری از زندگی این دو بزرگوار مرتفع می شود.

وی، هم کفو بودن را از  ویژگی خاص این ازدواج مقدس  برشمرد و گفت: مهمترین ویژگی این ازدواج،  تناسب و هم کفو بودن حضرت علی(علیه السلام) و فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است و چنانکه در روایات آمده است  رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) در این باره فرمودند: خدایم مرا فرمود : «لو لم اخلق علیا لما کان لفاطمة ابنتک کفو علی وجه الارض‏» اگر علی را نمی‏‏‌آفریدم، برای دخترت فاطمه، روی زمین هم کفوی نبود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، کفوّیت در ازدواج را بسیار حائز اهمیت دانست باشد، اضافه کرد: اگر حضرت زهرا(سلام الله علیها) نبودند، هم کفوی برای حضرت علی(علیه السلام) نیز وجود نداشت واین هم‌کفو بودن طرفین ازدواج، سبب خوشبختی و پایداری در زندگی می‌شود.

این مسئول حوزوی با اشاره به کفّویت در معصومیّت، علمیّت و اخلاق و معنویت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و حضرت علی(علیه السلام)، این کفوّیت را به تمام معنا بی نظیر دانست و گفت: نظیر این کفوّیت در زندگی هیچ کدام از ائمه اطهار(علیهم السلام) وجود ندارد.

 وی، ایمان و مباحث اعتقادی را مهم ترین عامل تناسب و کفویت در ازدواج  عنوان کرد و تصریح کرد: در مسائل اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و...  برای دستیابی به زندگی موفق و آرامش، کفویت لازم و ضروری است .

حجت الاسلام و المسلمین کارگر، الگوگیری های نادرست و غربی را موجب سرگردانی در گزینش شیوه درست زندگی  و از هم پاشیدگی بنیان خانواده دانست و افزود: افرادی که به دنبال تفاخر، تبرّج، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری در زندگی باشند، زندگی آنها رنگ آرامش و خوشبختی دائمی را نخواهد دید و دیر یا زود دچار مشکل می‌شوند.

 وی، مهمترین مسائل و مشکلات ازدواج در زمانی کنونی را مسکن، مهریه، مراسمات عروسی و جهیزیه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: جوانان با بررسی و الگوگیری از سادگی و ساده زیستی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها)، می توانند زندگی پایداری را برای خود رقم زده و فرزندان صالح، متدین و تاثیرگذار تربیت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha