پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ازدواج

حوزه/ در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی راه‌های رسیدن به آرامش در زندگی و لذت بردن از آن از دیدگاه دینی تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسم سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) که در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان خوی به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: زن، محور خانواده است و با ایمان و محبت خود می‌تواند خانواده را به اوج ترقی و پیشرفت برساند، به همین دلیل خدای متعال برای شکل‌گیری نسل سالم و پاک بر نقش مادر با ایمان تأکید دارد.

وی ادامه داد: خدای متعال در سوره کوثر وقتی سخن از اعطای حضرت زهرا(س) به پیامبر به میان‌می‌آورد، از حضرت محمد(ص) می‌خواهد که در برابر این نعمت بزرگ، شتر قربانی کند و این پیام مهمی را به ما می‌رساند که زندگی حضرت زهرا(س) بسیار دارای اهمیت است و خدای متعال می‌خواهد این اهمیت را متذکر شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایمان پدر و مادر در به وجود آمدن فرزند صالح نقش بسیار مهمی دارد و ما این را در زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) مشاهده می‌کنیم، بنابراین باید در هنگام ازدواج به این مقوله مهم دقت بیشتری شود و برای تولد فرزندان صالح علاوه بر انتخاب درست، خودسازی معنوی والدین هم نقش دارد.

وی افزود: دستور خداوند به پیامبر اسلام چهل روز قبل از ولادت حضرت زهرا(س) مبنی بر عبادت در غار حراء و جدا کردن سفره خود از مردم، نشان‌گر اهتمام ویژه خدای متعال به دخت نبی اکرم(ص) دارد و این نکته را هم باید مد نظر قرار داد که لقمه حلال در تولد فرزند صالح بسیار اهمیت دارد.

محمدلو، محیط زندگی را از دیگر عوامل مهم شکل گیری شخصیت انسان نقش دانست و اضافه کرد: دوران کودکی فاطمه زهرا(س) در شعب ابی طالب گذشت که در آن محیط دختر پیامبر توانست، استقامت، صبر و سعه صدر را یاد بگیرد.

وی، عفت ذاتی زن را از عوامل همسرداری و مادری خوب عنوان کرد و گفت: محبت و دلسوزی از ویژگی‌های بارز در زندگی حضرت زهرا(س) بود و حضرت به شدت به پیامبر محبت داشت، به گونه‌ای که رسول‌ خدا دختر خود را ام ابیها خطاب می‌کنند و این تعبیر نشان دهنده اوج دلسوزی و محبت فاطمه(س) است و هر چقدر دختران از محبت و دلسوزی برخوردار باشند به همان اندازه در خانواده از محبوبیت برخودار می‌شوند.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی، انتخاب آگاهانه و به دور از احساس را از عوامل موفقیت در زندگی بیان کرد و افزود: حضرت زهرا(س) با وجود خواستگاران فراوان از عیان و اشراف قریش وقتی پیشنهاد پدر را مبنی بر خواستگاری امیرالمؤمنین(ع) را می‌شنود با بصیرت آن را انتخاب می‌کند، لذا اگر دخترها با آگاهی همسر آینده خود را انتخاب کنند از زندگی لذت بیشتری خواهند برد.

وی ادامه داد: زندگی حضرت زهرا(س) پر از معنویت و خداپرستی بود و بعد از ازدواج هم امام علی(ع) را در بندگی و عبادت خدا یاری می‌کرد، بنابراین همراهی همسران در عبادت الهی می تواند آن‌ها را بهشتی کند.

محمدلو، آرامش و محبت را از دلایل ازدواج عنوان کرد و گفت: خدای متعال یکی از راه‌های رسیدن به آرامش را ازدواج عنوان می‌کند و این امر با صبر، تقسیم کار، کم توقعی و همراهی با همسر محقق می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha