جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تکاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب با اشاره به برگزاری دوره یک ماهه برای طلاب پایه اول این مدرسه، هدف از این دوره‌ را تکرار و تمرین دروس سال‌تحصیلی گذشته عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام وحید زایری امروز در جلسه افتتاحیه دوره تقویتی یکماهه طلاب پایه اول مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهرستان تکاب با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان(ع)، اظهار داشت: علی(ع) بیان می‌کنند، «من یعمل یزدد قوةً و من یقصّر فی العمل یزدد فترةً؛ هر کس عمل کند نیرویش افزایش می‌یابد و هر کس در عمل کوتاهی ورزد سستی و ناتوانیش بیشتر می‌شود».

وی ادامه داد: طلبگی نیازمند مهارت‌هایی است که باید آنها را یاد گرفت و آموختن مهارت‌ها برای انسان در هر سن و سالی امکان‌پذیر است، اما در جوانی بسیار آسان و دست یافتنی است.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب تصریح کرد: پیدایش مهارت‌ در طلاب نیازمند آموختن، تکرار و تمرین است و ایام تابستان بهترین زمان برای آموختن و تکرار این مهارت‌ها است.

وی بیان داشت: با توجه به حدیث فوق آموخته‌های ما در طول سال‌تحصیلی اگر به کار گرفته نشود، به فراموشی سپرده می‌شود و تمرین و ممارست آنچه که آموختیم موجب پایداری و پدید آمدن مهارت در طلبه می‌گردد.

حجت الاسلام زایری هدف از دوره یک ماهه تابستان را تکرار و تمرین آموخته‌های علمی و اخلاقی طلاب در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این دوره تثبیت آموخته‌های طلاب در طول سال تحصیلی بوده است و برگزاری کارگاه‌های کاربردی کلیات صرف و نحو با محوریت آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) و آموزش روانخوانی و تجوید قرآن کریم از مهم‌ترین کلاس‌های این دوره است.

وی تاکید کرد: دوران مهارت‌آموزی سختی‌هایی دارد، خصوصا در این ایام که با بیماری کرونا درگیر هستیم که باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و با تحمل و تلاش بیشتر اثرات این دوره‌ها در آینده نمایان خواهد شد.
 


انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha