جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه شورای زکات چالدران

حوزه/ حجت الاسلام آقایی، نقش رسانه‌ها را در امر ترویج فرهنگ زکات مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: به یک حرکت و فرهنگ سازی همگانی در حوزه زکات نیاز داریم و رسانه می‌تواند در این فرهنگ سازی نقش بزرگی را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ناصر آقایی، امروز در جلسه شورای زکات شهرستان چالدران با اشاره به اهمیت زکات، اظهار داشت: اهمیت زکات در مباحث دینی بسیار مهم است و هر جایی که در قرآن به اهمیت نماز پرداخته است به زکات نیز اشاره شده است.

وی با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ‌ زکات، افزود: اگر فرهنگ ‌زکات در جامعه رواج پیدا کند، تاثیر به سزایی در رشد کشور خواهد داشت.

امام جمعه چالدران  با بیان اینکه زکات یکی از تکالیف دین اسلام است و بر مسلمانان لازم است در احیا و اقامه آن بکوشند، افزود: باید با تعامل هر چه بیشتر اعضای شورای زکات و مسئولین شهرستان کمک کنیم زکات جایگاه واقعی خود را در منطقه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و نقش فرهنگ سازی و نهادینه کردن امر عظیم فریضه زکات در جامعه اشاره و ادامه داد: روحانیون همانطور که به بیان مسائل نماز و روزه می‌پردازند در مورد مسائل و آثار بی‌شمار زکات در زندگی فردی و اجتماعی به مردم آگاهی دهند.

حجت الاسلام آقایی، نقش رسانه‌ها را در امر ترویج فرهنگ زکات مهم و تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: به یک حرکت و فرهنگ سازی همگانی در حوزه زکات نیاز داریم و رسانه می‌تواند در این فرهنگ سازی نقش بزرگی را ایفا کند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام موسی کریمی مسئول دبیرخانه زکات گزارشی از عملکرد شورای زکات در شهرستان ارائه کرد و افزود: زکات پرداختی هر منطقه در همان محل هزینه می‌شود و صرف توسعه منطقه و جهت رفع مشکلات نیازمندان و محرومان شناسایی شده ‌همان منطقه می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha