شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فلاحی

حوزه/ حجت الاسلام فلاحی گفت: دین اسلام پنج پایه دارد و مهمترین آن ولایت است و در هیچ کدام به اندازه ولایت تأکید نشده است.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، در خصوص ضرورت اهمیت دهه ولایت، اظهار کرد: مسئله ولایت و ضرورت آن بسیار مورد تأکید بزرگان دین است به گونه‌ای که شرط قبولی عبادات بیان شده است.

وی افزود: دین اسلام پنج پایه دارد که مهمترین آن ولایت است و در هیچ کدام به اندازه ولایت تاکید نشده است چراکه پایه اصلی دین ولایت است اما متأسفانه این موضوع به خوبی تبیین نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ولایت مسیر صحیح و راستی را به بشر نشان می دهد؛ در واقع منحرف شدن از ولایت راه راستین اسلام را کج رفتن است.

حجت‌الاسلام فلاحی اضافه کرد: تا امروز انحراف و کج روی ها باعث شده است که مردم در دنیا و آخرت ضرر کنند و در آخرت مشکل پیدا می کنند به همین خاطر غدیر توجه دادن به اهمیت مسئله ولایت است.

وی در خصوص اهمیت غدیر برای شیعیان، ابراز کرد: ریشه فکری شیعه مهم است و امتیاز شیعه از طریق همین غدیر است، چرا که اگر در زنده نگه داشتن غدیر کوتاهی شود ممکن است مثل بسیاری از حقایق تاریخی فراموش شود، لذا نقطه قوت و امتیاز شیعه را باید همواره زنده نگه داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب صحبت ها و تأکیداتی بر باشکوه برگزار کردن عید غدیر دارند، عنوان کرد: در کتاب انسان ۲۵۰ ساله نقطه محوری و وجه امتیاز شیعه تبیین شده است.

حجت‌الاسلام فلاحی تصریح کرد: از غدیر می‌توان درس‌های زیادی گرفت؛ در خطبه غدیر اهمیت منافق شناسی، توطئه دشمن، هشدارها به نفوذ و توطئه دشمن، اهمیت ولایت و ویژگی های مسیر اصلی دین و... وجود دارد و همچنین عواقب عهدشکنی در مسیر ولایت همگی در آنجا تبیین شده است.

وی ادامه داد: در روایات متعدد بسیار توصیه شده است که به فرزندان خود خطبه غدیر را آموزش دهیم و حفظ کنند چرا که مسئله غدیر بسیار مهم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در اهمیت مسئله غدیر در قبل، حین و بعد از غدیر در هر سه جا آیه نازل شده است؛ در اهمیت ولایت که تکمیل دین است بعد از آن هم آیه نازل شده است که اگر نسبت به ولایت عهدشکنی کنید عواقب آن این است که عذاب الهی نازل می‌شود.

وی اذعان کرد: این مطالب اهمیت و ویژگی غدیر است که باید به آنها توجه شود چرا که اگر کسی بخواهد ناشکری کند چنین عواقبی پیش رو دارد.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی نسیمی از غدیر است؛ ببینید این نسیم چه کرده است؛ چه جوان‌هایی را به اوج رساند، شهدای ما ندای امام را لبیک گفتند و این یک نمونه است و امروز این ندا عالم را گرفته است.

وی ادامه داد: این همه توطئه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی که به انحاء مختلف از سوی دشمنان صورت گرفت برای این بود که می‌خواستند ندای انقلاب را خفه کنند. غدیر واقعی در این انقلاب است که بگوید دین زنده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: خلاصه مسئله غدیر مسئله سبک زندگی اسلامی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید می‌کنند؛ سبک زندگی اسلامی، زندگی علوی است که هم استعدادهای مادی انسان شکوفا بشود و هم استعدادهای عقلانی و هم استعداد معنوی انسان.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha