جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غدیر

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان این که نظر و رای مردم تاثیری در ولایت ندارد و این‌که افرادی بیان کنند که مبنای ولایت خواست امت است، این فکر انحرافی و اشتباه است، گفت: ولایت یک انتصاب الهی است و موافقت انسان‌ها دخلی در آن ندارد و آن‌چه که موجب می‌شود عده‌ای در این مسئله دچار اشتباه شوند این است که مقبولیت را با مشروعیت اشتباه گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسم اعیاد غدیر که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان خوی برگزار شد، با اشاره به نزول آیه ۶۷ سوره مائده، اظهار داشت: علامه امینی در جلد اول کتاب «الغدیر» نام سی نفر از دانشمندان اهل سنت را آورده است که گفته‌اند، این آیه در روز غدیرخم در مورد علی بن ابی‌طالب(ع) نازل شده است و این آیه و آیات دیگر به همراه احادیث کثیری که از اهل بیت(ع) وارد شده است که اهمیت غدیر را نشان می‌دهند.

وی، ولایت را از ارکان مهم‌ غدیر عنوان کرد و ادامه داد: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه به جایگاه مهم غدیر اشاره کرده و بیان می‌کنند «خداوند متعال اطاعت ما خاندان را برای نظم یافتن ملت‌ها، و امامتمان را برای رهایی از تفرقه قرار داده است».

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: وحدت مسلمانان به اندازه‌ای مهم و حیاتی است که حضرت علی(ع) به خاطر حفظ آن حاضر می‌شوند از حق خود بگذرند و ۲۵ سال خانه‌نشین شوند.

وی افزود: نظر و رای مردم تأثیری در ولایت ندارد و این‌که افرادی بیان کنند که مبنای ولایت خواست امت است، این فکر انحرافی و اشتباه است چرا که ولایت یک انتصاب الهی است و موافقت انسان‌ها دخلی در آن ندارد و آن‌چه که موجب می‌شود عده‌ای در این مسئله دچار اشتباه شوند این است که مقبولیت را با مشروعیت اشتباه گرفته‌اند و ولایت الهی مشروعیت است و آن هم از جانب خدای متعال است و آنچه که نظر مردم در آن دخیل است مقبولیت فرد برای اداره جامعه است.

محمدلو تأکید کرد: مسئله غدیر و خطبه شقشقیه به درستی نشان می‌دهد که ولایت از جانب الهی است و نظر مردم در آن تاثیری ندارد.

وی در پایان گفت: بانوان نقش بسیار مهمی‌ در دفاع از ولایت ایفا کرده‌اند و حضرت زهرا(س) به عنوان اولین مدافع ولایت بعد از رسول خدا(ص) در این راه جان مبارکش را هم فدا کرد و به درجه شهادت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha