پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ایران امروز

حوزه/ برنامه این هفته «ایران امروز » (Iran Today) در شبکه پرس تی وی در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس به بررسی حمایت‌های آمریکا از صدام حسین و اطلاع این کشور از حملات شیمیایی عراق علیه ایران پرداخته و آخرین دستاوردهای ایران در حوزه دفاعی را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «ایران امروز» پرس تی وی به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی با نگاهی به وضعیت آغاز جنگ، وضعیت دفاعی ایران در آن زمان، خلف وعده‌های آمریکا و انگلیس به ایران در عدم ارسال سفارشات نظامی، اطلاع آمریکا از حملات شیمیایی به ایران، وسعت این حملات و تاثیر آن بر ایران به عنوان دومین قربانی سلاح های کشتار جمعی بعد از ژاپن را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

در ادامه این برنامه ضمن مروری بر دکترین دفاعی ایران در منطقه و دلایل ایران برای تکیه به موشک‌های بومی، آخرین دستاوردهای موشکی ایران و تاثیر آنها بر معادلات منطقه‌ای مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

در این برنامه همچنین با اشاره به افزایش توان بازدارندگی ایران بعد از جنگ تحمیلی در حوزه هوایی، دریایی و زمینی به عنوان عامل مهم ناکامی دولت های استعمارگر در مقابله نظامی با ایران، تبادل نظر درخصوص دلایل حمایت های پیدا و پنهان غرب به ویژه آمریکا از صدام، اهداف آمریکا و انگلیس از عدم تحویل تسلیحات خریداری شده ایران در زمان جنگ، واکنش غرب در برابر حملات موشکی صدام به ایران و بی اثر بودن تحریم های تسلیحاتی در توان دفاعی و نظامی ایران صورت خواهد گرفت.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۱۳:۰۰ چهارشنبه ۲۶ شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه همان روز ساعت ۱۸:۰۰ و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات ۰۸:۰۰ و ۲۱:۰۰ و جمعه ساعت ۱۷:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha