پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید چمبری

حوزه/ امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه "علم" سلطان است و راز موفقیت افراد به میزان علم آنها بستگی دارد، گفت: خیزش جوانان بهمئی برای ورود به حوزه های علمیه در دو سه سال اخیر قابل تحسین است.

 حجت الاسلام سید محمدیوسف افروغی، امام جمعه شهر لیکک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یاسوج، با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی و دینی باید در شرایط کنونی که مردم در وضعیت بد اقتصادی هستند، روشنگری کنند، اظهار کرد: اینکه برخی سؤال می کنند که چرا رهبر معظم انقلاب در چنین شرایطی سکوت می کنند، لازم است سکوت رهبری را از زوایای مختلف ببینیم، باید در واقع به این افراد بگوییم چرا رهبر سکوت نکند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی ادامه داد: سکوت رهبر معظم انقلاب حکمت دارد، شاید باور نکنید اما دروغ بعضی از مسئولان ما در عرصه بین الملل خیلی برای ما مؤثر است، وقتی مثلا به دروغ اعلام می کنند که تورم کاهش یافت و فلان کار را انجام دادیم، با توجه به اینکه در عرصه بین المللی رصد می شویم، این پیشرفت ها برای دشمنان جنگ روانی ایجاد می کند.

حجت الاسلام افروغی خاطرنشان کرد: فرقی ندارد رئیس جمهور کی باشد، اما رهبر، رهبری می کند و همه جوانب را به صورت جامع می نگرد بنابراین باید کاملا به آینده امیدوار باشیم.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه سخنان خود با تقدیر از هیئات مذهبی و نهادهای فرهنگی شهرستان در ایام سوگواری محرم و صفر امسال، گفت: الحمدلله مجالس خانگی در شهرستان ما جا افتاد و ایام صفر زنده شد که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه خیلی اتفاقات در ایام دهه آخر صفر رخ داد، افزود: سعی کنیم ایام پایانی ماه صفر را هم برنامه روضه و مجلس خانگی داشته باشیم.

وی با اشاره به مدیریت امام سجاد(ع) بعد از وقایع عاشورا و کربلا، بیان داشت: شناخت این ایام و تحلیل نوع مدیریت ایشان بسیار ضروری است، یکسری شباهت ها بین زندگی امام سجاد(ع) و امام حسن مجتبی(ع) وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی با بیان اینکه علم سلطان است و راز موفقیت افراد به میزان علم آنها بستگی دارد، گفت: خیزش جوانان بهمئی برای ورود به حوزه های علمیه در دو سه سال اخیر قابل تحسین است.

حجت الاسلام افروغی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید تازه تفحص شده بهمئی، گفت: خدا را شکر شهید چمبری بعد از ۳۷ سال به آغوش دیار خود برمی‌گردد، این چند روز همه مردم از همه اقشار و جناح ها فضای حقیقی و مجازی شهرستان را با یاد شهید مزین کردند.

وی ادامه داد: بهترین نشانه بر حیات شهدا همین اثرگذاری آنهاست، باید برنامه هایی در خور شأن شهید و باشکوه برگزار شود.

 امام جمعه بهمئی گفت: پیشنهاد من این است که در همه مساجد با برنامه ریزی روضه و نوحه بعد از نماز جماعت برگزار شود.

 وی افزود: با توجه به اینکه شهید از خوزستان اعزام شد، پیکر مطهر شهید امشب در تیپ امام حسن مجتبی(ع) بهبهان است و آنجا  مراسم دارند.

در ادامه این مراسم، تعدادی از فعالان فرهنگی هیئات مذهبی شهرستان بهمئی به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود در راستای پیشبرد برنامه های فرهنگی شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha