چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار صلح امام حسن (ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه در تاریخ جهان اسلام خواند و گفت: برخی جریان های فکری، معلوم الحال و کسانی که به دنبال دوستی با شیطان بزرگ آمریکا هستند، تحریف حقیقت ماجرای صلح امام حسن (ع) را در دستور کار قرار داده اند و اصل تاریخ را تحریف می کنند.

حجت الاسلام حکمت حکمیی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تسلیت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و  شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: نگاه به تاریخ و روش ائمه اطهار (ع) و این الگوهای راستین، قطعا و یقینا زندگی انسان را متحول می کند.

این استاد حوزوی ادامه داد: آنچه که آن رسول اکرم (ص) نسبت به هدایت بشریت توسط پروردگار متعال دستور یافتند و آن را اجرا کردند و حضرات معصومین ادامه دهنده راه آن بودند و این چراغ هدایت برای راهنمایی انسان روشن است.

وی ادامه داد: برخی جریان های فکری، معلوم الحال و کسانی که به دنبال دوستی با شیطان بزرگ آمریکا هستند، تحریف حقیقت ماجرای صلح امام حسن (ع) را در دستور کار قرار داده اند و اصل تاریخ را تحریف می کنند.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: آمریکایی ها از همان ابتدای انقلاب اسلامی دوست نداشتند که این انقلاب سرکار بیاید و نظام اسلامی شکل بگیرد. اساسا می توان یکی از وجوه مشترک و شاخص اصلی جریان های غیرانقلابی را تلاش برای مذاکره با آمریکا بدانیم.

امام جمعه شهر توپ آغاج افزود: جریان های منحط فکری از انواع و اقسام ترفندها استفاده می کنند و از هر اقدامی کوتاه نمی آیند تا ارتباط با شیطان بزرگ را برقرار کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ترفندها؛ تحریف و جنگ روایت هاست و آن هم به تعبیر شهید علامه مطهری که فرمود: خطرناک ترین نوع دشمنی ها و ترفندها تحریف تاریخ است. شهید مطهری خطر و اثر تخریبی تحریف در موضوعات اجتماعی مثل تحریف شخصیت های بزرگ و حوادث بزرگ که سند و پشتوانه اخلاقی و تربیتی جوامع محسوب می شوند، را بسیار بیشتر از تحریف سایر حقایق بیان کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: از نمونه های بارز تحریف و جنگ روایت ها این است که امروز عده ای ارتباط با شیطان بزرگ را علم کرده اند و این امر را بیان می کنند فارغ از اسناد تاریخی.

حجت الاسلام حکیمی فر تاکید کرد: تحریف رویداد صلح امام حسن مجتبی (ع) و همسان انگاری شرایط امروز جامعه با زمان صلح اینکه امام حسن(ع) صلح کردند، پس ما هم باید به دنبال صلح باشیم. در حالی که اساسا نه شرایط جمهوری اسلامی ایران مشابه آن دوران است، نه شرایط و مقتضیاتی که منجر به آن صلح شد با شرایط اکنون مطابقت دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: کسانی که صلح امام حسن (ع) را مطرح می کنند به اسناد تاریخی ارجاع می دهیم تا دقت کنند و متوجه شوند که این دو موضوع یک مغالطه است.

این استاد حوزوی تصریح کرد: مغالطه همسان سازی شرایط امروز ایران و صلح امام حسن (ع) یک چیز جدای از هم است و نمی شود این دو را با هم مقایسه کرد پس نمی توان این دو زمان را مثل هم در نظر بگیریم، زیرا در شرایط فعلی آن چیزی که هست در زمان امام حسن (ع) نبود و بالعکس.

وی ادامه داد: به این افراد توصیه می کنم که اندکی مطالعه در تاریخ اسلام داشته باشند و شرایط تحمیل صلح بر امام حسن (ع) را به خوبی بررسی کنند.

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به اینکه به دلایلی این همسان سازی درست و عقلانی نیست، گفت: اولا اینکه موضوع مناقشه امام حسن (ع) و معاویه یک مناقشه داخلی بود. مسلمانان صدر اسلام در مقابل کفار ید مشترک و واحده بودند، تا جایی که اسلام پس از رحلت رسول اکرم (ص) به سرعت گسترش پیدا می کند، زیرا همه حرکت می کنند.

امام جمعه شهر توپ آغاج افزود: مسأله نظام اسلامی با شیطان بزرگ یک اختلاف داخلی نیست، اینکه اینجا مناقشه خارجی است و نباید به هم مرتبط کنیم، زیرا از ابتدای انقلاب اسلامی این تقابل با کفر و نظام استکباری و صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: امام حسن (ع) به دلیل خیانت فرماندهان لشکرش و پیوستنشان به لشکر معاویه صلح را می پذیرد، اما امروز قوای مسلح مکتبی و مردم انقلابی آگاه مطیع رهبر خودشان هستند، لذا اینکه دشمن دیرینه ایران اسلامی بخواهد تعدی کند و نیروهای مسلح پا بکشند حاشا این شدنی نیست، لذا قیاس این دو زمان قیاس باطلی است.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: نکته بعدی اینکه امام حسن(ع) صلح را پذیرفتند از این جهت که نشان بدهند اختلافاتی که در داخل هست اختلافات داخلی است و اختلافات خارجی نیست و نباید بهانه ای به دست دشمن داد.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: شما شرایط را بررسی کنید، جمهوری اسلامی ایران در وضعیت جنگ احزاب است همه علیه نظام اسلامی هجمه می کنند، اما این نظام مقتدر با نیروهای قوی و مکتبی و مردم انقلابی در برابر دشمن ایستادگی می کندف ولی امام حسن (ع) گرفتار جامعه ای بی بصیرت و مردمی ضعیف در تحلیل ها بودند و مردم نمی توانستند که مسائل را تحلیل کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: گرچه برخی در داخل کشور صلح امام حسن (ع) را دستاویزی برای مذاکره بیان کرده اند، اما در واقع اوضاع کنونی کشور قابل مقایسه به دوران امام حسن نیست.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در دیدار رهبر معظم انقلاب با جوانان در سال ۷۹ به این مسأله اشاره می کنند که امروز دشمن قادر نیست، به برکت افکار ملت ایران نه آمریکا نه بزرگ تر از آمریکا قادر نیستند حادثه ای مثل صلح امام حسن (ع) را به جهان اسلام تحمیل کنند.

حجت الاسلام حکیمی فر افزود: امام خامنه ای در جایی دیگر می فرمایند که جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابیطالب نیست، بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد. این یک واقعیت است باید قدرت دفاعی و نظامی را مدنظر داشته باشیم.

این استاد حوزوی گفت: تمام کسانی که صلح امام حسن (ع) را هر از چندگاهی مطرح می کنند و روی آن مانور می دهند را به منابع اصیل تاریخی ارجاع می دهم که بررسی نمایند و بعد از بررسی اظهار نظر کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در پایان گفت: صلح امام حسن (ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه در تاریخ جهان اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha