جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دیّانی

حوزه/ مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دیّانی، مؤسس مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) از سوی مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دیّانی، مؤسس مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) و از اساتید اخلاق حوزه علمیه مشهد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه خراسان، دبیر و اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تولیت آستان قدس رضوی و برخی از علما، اساتید، روحانیون و شاگردان آن مرحوم دیشب در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به ویژگی انقلابی بودن آن مرحوم، ابراز کرد: جای خالی این امام جماعت حرم مطهر رضوی در بین دوستان بسیار خالی است.

وی با اشاره به اینکه آن مرحوم معلم، مؤسس، عالم و خیّر بود، خاطرنشان کرد: این روحانی و استاد، زندگی خود را با خصوصیت زهد، زینت داده بود.

این خطیب و سخنران گفت: اخلاص یکی دیگر از ویژگی‌های آن مرحوم بود؛ این خصوصیت از اموری است که در حرکات معنوی افراد ارزیابی و سنجیده می شود و ارزش گذاری و اجر و پاداش انسان نیز بر همان اثر محاسبه می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ادامه با بیان اینکه مسئله علم و عالم بسیار مهم است و البته علم بدون ایمان نتیجه بخش نیست، به ارزش عالم دین در یک جامعه اشاره کرد و افزود: وقتی علم یک عالم به حرکت اخلاص منوّر و همراه باشد، تاثیرگذاری زیادی دارد و از این رو بر اساس روایات کمترین حرکت وی موثر می باشد.

خطیب این مجلس در پایان، برگزاری این مراسم را کار بسیار خوبی دانست که در تایید خدمات و فعالیت های مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دیّانی است و از سویی موجب توجه و اهتمام بیشتر حوزویان به الگوگیری از اینگونه عالمان دین نسبت به امور محوله و رسالت‌های خود می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha