جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حبیب بابایی

حوزه/ پژوهشگر حوزوی گفت: با عنایت به کلام امام رئوف به خوبی متوجه می شویم که از جمله نشانه های شیعه و محب امام رضا(ع)، مدارا با مردم و صبوری در مقابل سختی ها و مشکلات است.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: گرچه متاسفانه امسال به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا، امکان زیارت حرم مطهر امام رئوف برای بسیاری از مردم کشور ما فراهم نیست اما از راه دور نیز می توان دل را روانه حرم باصفای امام رضا(ع) کرد و از ایشان به عنوان شفیع الی الله، حوائج دنیوی و اُخروی را درخواست نمود.

وی با اشاره به فضیلت بسیار زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) گفت: مرحوم شیخ طوسی از امام رضا (ع) نقل کرده که ایشان فرمودند:" در خراسان بقعه ای است و زمانی می آید که آن بقعه همواره محل رفت و آمد و مطاف فرشتگان می شود تا روز قیامت که در صور دمیده می شود و قیامت فرا می رسد" از حضرت پرسیدند: ای پسر رسول خدا! این بقعه کدام بقعه است که ایشان فرمود: "این بقعه در سرزمین طوس است، به خدا سوگند! آن زمین باغی از باغات بهشت است. هر که مرا دراین بقعه زیارت کند، همچون کسی است که رسول الله(ص) را زیارت کرده و برای او پاداش هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول نوشته خواهد شد و من و پدرانم روز قیامت شفاعت کننده او خواهیم بود".

این کارشناس مسایل دینی همچنین با بیان این که مناسبت هایی چون روزهای پایانی ماه صفر، فرصت خوبی است که نگاهی دیگربار به کلام و سیره نورانی حضرات معصومین(ع) به خصوص امام رضا(ع) بیندازیم و از آن ره توشه زندگی برگیریم، افزود: حضرت رضا(ع) می فرمایند: "مومن باید واجد سه سنت و خصلت نیکو باشد؛ سنتی از خدا داشته باشد و آن هم این که اسرار مردم را فاش و برملا نکند. سنتی از پیامبر (ص) الگو گرفته باشد و آن هم این که مدارا با مردم را سرلوحه زندگی خود قرار دهد و سوم هم این که سنتی از امام و ولی خدا داشته باشد و آن هم این که صبور باشد و در مشکلات و سختی ها، صبر پیشه کند. "

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: علاوه بر مباحث مرتبط با سبک زندگی فردی و تأکید بر مسایلی چون اخلاق و نوع رفتار ایشان، باید به سبک زندگی اجتماعی و تأکید حضرت رضا(ع) بر حق طلبی و مبارزه با ظلم توجه نمود.

حجت الاسلام بابایی همچنین افزود: یکی از مسایل کلیدی که هیچ وقت نباید از ذهن امت اسلامی و جامعه شیعی دور بماند، مساله مبارزه همیشگی و جدی امامان معصوم ما با طاغوت و دستگاه ظالمی است که بر جان و مال و اقتدار مسلمین سیطره داشته و در این بین، امام معصوم باید ضمن هدایت جامعه در عرصه های فکری، فرهنگی، اجتماعی، در عرصه سیاسی نیز به تبیین و روشنگری و مبارزه با ظلم و ظالم بپردازد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha