جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مولوی دامنی

حوزه/ عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم توجه به توصیه‌های بهداشتی در جوامع اسلامی تاکید کرد و گفت: هر چند ما باید به دعا و مناجات توجه داشته باشیم و به بزرگان دینی متوسل شویم اما در این میان عمل به دستورات پزشکان نیز اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مولوی عبدالصمد دامنی در وبینار مبانی و چالش‌های معنوی و دینی در مواجهه با مصائب و بلایا با بیان اینکه در زمان وجود یک بیماری واگیردار مردم نباید به مکان‌های عمومی بروند، اظهار کرد: مردم باید خود را قرنطینه کنند تا از این ویروس در امان بمانند.

وی اضافه کرد: فردی که به دنبال خیرخواهی انسان‌ها باشد در این شرایط سفر نمی‌کند و کارهای غیر بهداشتی انجام نمی‌دهد؛ خیرخواهی برای دیگران یکی از اصول مهم اسلام است و مسلم باید به این ویژگی توجه داشته باشد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه انتقال ویروس کرونا خیانت بزرگی از نظر شرعی است، تصریح کرد: همانطور که ما وظیفه داریم از جان خود و اولادمان حراست کنیم باید نسبت به جان مردم و جامعه نیز حساس باشیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزه‌های دینی اسلام مسافرت در شرایط کرونایی را نهی می‌کند، عنوان کرد: ما باید در مسیر حفاظت از جامعه اسلامی کوشا باشیم و به توصیه‌های بهداشتی از جمله عدم حضور در مکان‌های عمومی عمل کنیم.

مولوی دامنی، بر لزوم عمل به دستورات پزشکان در جوامع اسلامی تاکید کرد و گفت: هر چند ما باید به دعا و مناجات توجه داشته باشیم و به بزرگان دینی متوسل شویم اما در این میان عمل به دستورات پزشکان نیز اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: هر چند امسال حج برای جمعیت محدودی برگزار شد اما مردم از حضور نیافتن در این مراسم ناراحت هستند و امیدواریم مسئولان برای صدور مجوز برپایی حج با حضور عموم افراد موافقت کنند؛ اینکه می‌گویند پیشکسوتان در حج حضور نیابند درست نیست چراکه این افراد امیدی برای حضور در سفرهای آینده حج ندارند هر چند رعایت سخت‌گیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی مورد نیاز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha