شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شرف الدین جامی

حوزه/ امام جمعه اهل‌سنت تربت جام با تأکید بر وحدت جهان اسلام که یک ضرورت و از واجبات است، گفت: اختلافات باید در سایه انسجام ملی و دینی از بین برود. زیرا وحدت جهان اسلام از ضروریات لازم و واجب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی، امام جمعه اهل‌سنت تربت جام در وبینار «جهان پساکرونا و سناریوهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان اسلام» با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر ساله کنفرانس وحدت را برگزار می‌کند و مقالات و کتب بسیاری را در عرصه وحدت به چاپ رسانده و اکنون عالم بزرگی در عرصه وحدت جهان اسلام به شمار می‌آید، اظهار داشت: امروز وحدت بین اهل تشیع و تسنن نه یک شعار بلکه یک ضرورت لازم و واجب است، اختلافات باید با انسجام ملی و دینی از بین برود.

وی ادامه داد: در سایه وحدت است که می‌توانیم با مشکلات مبارزه کنیم، وحدت و تاکید بر آن از ضروریات لازم و واجب دین است، در عرصه وحدت باید امام راحل و مقام معظم رهبری را الگو قرار دهیم و نباید به تندروها اجازه بدهیم که به جوامع اسلامی نفوذ کنند.

امام جمعه اهل‌سنت تربت جام در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و به خصوص جوامع اسلامی یادآور شد: ویروسی که جهان با آن درگیر شده است طبق نظر دانشمندان و پزشکان با رعایت بهداشت فردی و جمعی از بین می‌رود، چیزی که قرآن، احادیث و روایات نیز بر آن تاکید داشته‌اند، در آیه ۱۹۵ سوره بقره خداوند می‌فرماید «انسان نباید به دست خود، خویش را به هلاکت بیندازد»، این یعنی حفظ جان و سلامت انسان مهم است.

شرف‌الدین جامی تاکید کرد: در آیه‌های ۱۰۰ سوره مائده، ۱۰۵سوره اعراف و ۱۲۶سوره انفال نیز بر این موارد تاکید شده است، همچنین اهمیت بهداشت فردی تا جایی است که از امام صادق(ع) و امام رضا(ع) کتب ارزشمندی در این راستا بر جای مانده است، امروز رعایت بهداشت برای سلامت جامعه مهم است و این امر باید مورد توجه قرار گیرد و هیچ‌ بهانه‌ای برای عدم اجرای آن وجود ندارد، اجرای پروتکل بهداشتی لازم و واجب است.

وی در پایان گفت: علما باید در این عرصه اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند و از کادر درمانی که شبانه‌روز فعالیت دارند، تشکر می کنیم و آنها را نباید در این وضعیت تنها بگذاریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha