چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مسلمین باید نقاط مشترک خود را مدنظر داشته باشند و در مسیر پیامبر اکرم(ص) حرکت کنند، زیرا الگوبرداری از سیره حضرت محمد(ص) مانع از تفرقه در جهان اسلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش مجازی علما و روحانیون سنی و شیعه کردستان امروز در این استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در این همایش با انتقاد از کسانی که دلخوش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند، اظهار داشت: هیچ تفاوتی نمی کند که کدام یک از دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا پیروز میدان شود، در حال حالت هر دوی آنها جنایتکار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت باسعادت رسول اکرم(ص) بیان داشت: رسول اکرم(ص) در عین مهربانی و عطوفت هرگز از ایفای حق کوتاه نمی آمدند ولی با این وجود متأسفانه اکنون شاهد نگاه سازشکارانه در داخل کشور هستیم و جالب اینجاست که این افراد خود را دوستدار و ادامه دهنده راه پیامبر(ص) می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به توهین به رسول اکرم(ص) از سوی رئیس جمهور جاهل و نادان فرانسه، گفت: این توهین و هتک حرمت حضرت محمد(ص) دل مسلمین را به درد آورد زیرا مکرون به کسی اهانت کرد که در جهان بشریت اسوه شخصیت، انسانیت و... است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: شخصیت رسول اکرم(ص) به حدی والاست که حتی در بین مخالفین خویش، مورد احترام و جایگاه است که این نشأت گرفته از صفات بارز این اسوه وحدت و برادری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز بسیاری به نام اسلام و رسول خدا(ص) دست به هر جنایتی می زنند و به دنبال تخریب جایگاه دین رحمانی اسلام هستند، گفت: پیامبر(ص) رحمه للعامین است و به واسطه رحمتش سربریدن، تکفیر و خشونت در مکتب ایشان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: امروز وحدت یک نیاز حیاتی برای ادامه بقای کشورهای مسلمان در مقابل کشورهای مستکبر است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مسلمین باید نقاط مشترک خود را مدنظر داشته باشند و در مسیر پیامبر اکرم(ص) حرکت کنند، زیرا الگوبرداری از سیره حضرت محمد(ص) مانع از تفرقه در جهان اسلام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha