پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با تاکید بر این موضوع که برای رسیدن به وحدت باید امور را به دست اهلش سپرد، گفت: در هر جایی که عالمان دینی و باتقوا حضور داشتند همواره برای جهانیان الگو، قابل احترام و باعزت بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی در وبینار «نقش دانشمندان و نخبگان مسلمان در مواجهه با بلایا و مصائب» با بیان اینکه بحث وحدت مختص یک هفته نیست، اظهار کرد: ایجاد وحدت در میان مسلمین سبب و علت خاص خودش را دارد، رمز مسائل ناخوشایند جوامع اسلامی این است که امور در برخی مواقع به عناصر بی‌تقوا سپرده می‌شود، از ۲۰۰ سال قبل که استعمارگر آمد و حداکثر استفاده را از جوامع اسلامی داشت تا به امروز به وحدت مطلوب نرسیده‌ایم، وحدت زمانی شکل می‌گیرد که امور به اهلش سپرده شود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حدود ۴۰۰ تیراژ کتاب سراسر دروغ پخش شد تا از این طریق تقوا و مذهب را به زیر سوال ببرند، در هر جایی که عالمان دینی با تقوای کامل حضور داشتند همواره الگو و قابل احترام و با عزت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: مذهب به معنی راه شناخت دین است و هر آنچه هر کس به اسم دین مطرح می‌کند باید مبتنی بر منابع دینی و با اتکاء به دلایل دینی باشد، اگر به پیشینه تاریخی علمای شیعه و سنی مراجعه کنیم می‌بینم که آنها در عرصه‌های مختلف از جمله تجارت با یکدیگر بوده‌اند و این یعنی اصل در دین است نه مذهب.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی یادآور شد: امروز وقتی به وحدت می‌رسیم که این همه عناصر به اسم فتوای دینی و خواسته‌های استکبار جهانی را به عنوان فتوا از نظر دین مطرح نکنیم، این گونه کار به پیش نمی‌رود.

وی افزود: کشورهای اروپایی و دشمنان در جهان اسلام هر جنایتی می‌کنند و آن را به اسم مسلمانان تمام می‌کنند. زیرا گروه‌های آنها از افراد بی‌دینی چون داعش و القاعده شکل گرفته است. در حالی که  حیثیت اسلام بر حقوق الهی و مردم بنا شده است. برای رهایی از این معضل باید امور را به دست اهلش بسپاریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha