پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین گفت: وضعیت موجود و فشارهای اقتصادی نباید موجب شود مردم و مسئولان از نیازمندان غافل شوند، چرا که سختی معیشت و تنگنای زندگی بر اقشار آسیب پذیر فشار بیشتری تحمیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین گفت: ائمه معصومین و اهل بیت(ع) با توصیه های گوناگون به دست‌گیری از نیازمندان، خود نیز به صورت عملی وارد این عرصه شده اند و تقریبا از همه امامان روایاتی در دست است که مخفیانه یا آشکار به نیازمندان رسیدگی کرده و انفاق نموده اند.

حجت الاسلام سبحانی نیا با قرائت آیه شریفه ۲۷۴ سوره بقره که خدای متعال فرمودند «الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَ النَّهارِ سِرًّا وَ عَلانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ»، بیان داشت: با وجود جریان فعال همدلی مؤمنانه در کشور اما نیازمندی اقشار آسیب پذیر بسیار زیاد است و لازم است همه مردم وارد این عرصه الهی و انسانی شوند و از حالت شاهد و ناظر بیرون آیند.

وی اظهار داشت: کمک به نیازمندان و رفع گرفتاری از آنها باید با رعایت حرمت و آبروی آنان انجام پذیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین گفت: وضعیت موجود و فشارهای اقتصادی نباید موجب شود مردم و مسئولان از نیازمندان غافل شوند، چرا که سختی معیشت و تنگنای زندگی بر اقشار آسیب پذیر فشار بیشتری تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس روایتی از حضرت علی(ع) پایدار ماندن و استمرار توفیق این عمل مشروط به کوچک شمردن کار خیر و پنهان داشتن آن است، تا جایی که خدای متعال آن را بزرگ و آشکار نماید.

حجت الاسلام سبحانی نیا اظهار کرد: حضرت علی(ع) فرمودند که برطرف کردن نیازهای مردم پایدار نیست مگر به کوچک شمردن خدمت تا خدا آن را بزرگ نماید، پنهان داشتن تا خدا آن را آشکار کند و دیگری شتاب در برآوردن نیاز حاجتمند تا مسرت بخش باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha