جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین گفت: مسئله مهم و اساسی در جامعه امروز ما  تولید علم است و باید از همه ظرفیت ها برای تولید یا تحرک دانش ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا امروز با حضور در برنامه گام تمدن ساز سیمای مرکز قزوین گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای ملت ایران بیان شد، در واقع یک سند افتخارآمیز و غرورانگیز است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

حجت الاسلام سبحانی نیا خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی هفت توصیه اساسی و زیربنایی ابلاغ کرده اند که همه آنها مهم است، اما اولین این توصیه ها به امر پژوهش و نوآوری در علم اختصاص یافته است و این نشان دهنده آن است که در نظر معظم له علم و دانایی زیربنای همه ابعاد توسعه کشور است.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اگر کسی در مسیر علم و دانش حرکت کند و به نوآوری در علوم اقدام نماید، توانایی های زیادی به دست می آید و این توانایی می‌تواند به  کشور ما کمک کند تا به اهداف خودش برسد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: آنچه مهم است این که باید فعالیت‌های حوزه‌های علمیه برای همگان تبیین شود.

وی ادامه داد: در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و در حوزه علوم اسلامی و انسانی پیشرفت های بسیار زیادی رخ داده است که جای شکرگزاری دارد اما هنوز تا برآورده ساختن همه نیازهای علمی کشور در عرصه های گوناگون علمی راه زیادی در پیش است.

حجت الاسلام سبحانی نیا اظهار کرد: در حوزه های فقهی، اخلاقی و اقتصاد اسلامی، روانشناسی سلامی، علوم تربیتی، پزشکی و اخلاق حرفه و مشاغل نیازهای زیادی وجود دارد که پژوهشگران حوزه و دانشگاه و دانشوران علوم اسلامی می توانند با پژوهش در این زمینه ها موجبات توسعه دانش را فراهم آورند و نیازهای کشور را برآورده سازند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین گفت: مسئله مهم و اساسی در جامعه امروز ما تولید علم است و باید از همه ظرفیت ها برای تولید یا تحرک دانش‌ها استفاده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha