جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام موسوی

 حوزه / مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: مساجد پایگاه اصلی فعالیت های مسلمانان در تمامی دوران ها بوده اند و ما نباید از این ابعاد و کارکردها غافل شویم، چرا که در آن صورت از توان بالای تبلیغی مساجد بهره کافی را نخواهیم برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان قزوین، خواستار تقویت همکاری طلاب و روحانیون با مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در بخشهای مختلف فرهنگی، آموزشی و بصیرتی شد.

وی ادامه داد: در معرفی امام جماعت به مساجد و همچنین برگزاری فعالیتهای قرآنی، بصیرتی و فرهنگی  به همراهی حوزه علمیه قزوین بیش از پیش نیازمندیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین عنوان کرد: اگر محور همه فعالیت ها مساجد قرآن باشد، جامعه نیز قرآنی می شود، در حالی که فعالیت های قرآنی در برخی از مساجد شهر کمرنگ است، که پسندیده یک جامعه شیعه حضرت علی (ع) نیست.

وی تصریح کرد: اگر خانواده قرآنی شود، جامعه نیز قرآنی خواهد شد و شاهد رونق سبک زندگی دینی وکاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام موسوی در رابطه با مساجد طراز انقلاب اسلامی، بیان کرد: مسجد بسیار مورد توجه اسلام بوده، به گونه ای که بیشتر فعالیت های اسلام در مسجد صورت می گرفت و اهمیت مسجد آنقدر بالا بوده است که پیامبر اکرم (ص) در ابتدای ورود به مدینه مسجد قبا را بنا نهاد.

وی تصریح کرد: مساجد پایگاه اصلی فعالیت های مسلمانان در تمامی دوران ها بوده اند و ما نباید از این ابعاد و کارکردها غافل شویم، چرا که در آن صورت از توان بالای تبلیغی مساجد بهره کافی را نخواهیم برد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha