شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانواده

حوزه/ نشست اخلاق با محوریت خانواده و آفت های آن با سخنرانی حجت الاسلام کارگران به صورت مجازی در بین طلاب و اساتید بافقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام کارگران پیش از ظهر امروز در نشست مجازی طلاب خواهر بافق گفت: عالی ترین بنیاد، بنیان خانواده است و خداوند با خلق کردن آدم و حوا اساس خانواده را شکل داد تا انسان به کمال برسد، اگر غیر از این بود هیچ موقع پروردگار عالم از بدو خلقت یک زن و مرد را خلق نمی کرد.

وی افزود: آفت هایی در میان راه است از جمله اینکه ممکن است انسان نتواند مسیر حقانیت را پیدا کرده  و در این مسیر گام بردارد و در نتیجه به بیراهه کشیده شود.

این استاد اخلاق اظهار کرد: بهترین خانواده، خانواده ای است که زن و مرد به هم وابسته بوده و با توجه به یکدیگر مشکلات را کنار می گذارند، همان طور که امام صادق(ع) فرمودند: «اگر زنی یا مردی احساس کرد در این دنیا نمی تواند وظیفه مقابل خود را انجام دهد باید حد کمال خود را بازنگری کند».

وی افزود: خداوند متعال کسی را که به عنوان سرپرست خانواده قرار می دهد از او درخواست هایی دارد و احترام به پدر و مادر واجب می باشد در نتیجه پدر و مادر شدن شرایطی دارد و تمام زندگی زمانی کامل می شود که حق این دو پرداخت شود.

حجت الاسلام کارگران با اشاره به اینکه ازدواج از سنت پیامبر است و خود انبیاء هم با اینکه از نظر معرفتی کامل تر بودند باز نیاز به امر ازدواج داشتند، گفت: باید وسایل ازدواج جوانان را فراهم کرد و تمام خانواده ستون هایشان برقرار باشد تا نسل هایی تربیت کنند که فردای قیامت باعث شرمندگی نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha