جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اسماعیل پور اوقاف بوشهر

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از رفع تصرف ۱۶ هکتار از اراضی موقوفات در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، به همت و تلاش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اداره امور قرآنی و فناوری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران باحضور ۴ شرکت کننده راه یافته به این مرحله بصورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات اوقاف استان بوشهر برگزار شد.

این دوره از مسابقات برای اولین درسطح کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

آیین تجلیل از وکلای اوقاف استان برگزار شد
با حضور مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر و معاون حقوقی، ثبتی و اوقافی، از وکلای اوقاف استان تجلیل به عمل آمد.

در این آئین حجت الاسلام اسماعیل پور ضمن تشکر از زحمات و پیگیری های وکلا جهت احقاق حقوق موقوفات گفت: با تلاش این عزیزان و همکاری مجدانه دستگاه قضایی، بیش از ۱۶ هکتار از اراضی موقوفات در سطح استان که توسط موقوفه خواران تصرف شده بود رفع تصرف شد.

در این آئین از وکلای اوقاف شهرستان های بوشهر، گناوه، کنگان و جم تجلیل بعمل آمد.

همکاری اوقاف و امور زندان ها

حجت الاسلام اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با مدیرکل زندانهای استان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار مقبلی مدیرکل زندانهای استان بوشهر ضمن تشکر از مساعدت های اوقاف استان به زندانیان بی بضاعت و خانواده های آنان و با توجه به اجرای طرح تربیت ۵۰۰ حافظ قرآن، خواستار همکاری در اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی در زندانهای استان شد.

مدیرکل زندانهای استان بوشهر افزود: یکی از مهمترین راه های اصلاح و تربیت مددجویان و رفع ناامیدی و روی آوردن به برنامه های فرهنگی و قرآنی است.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور در این دیدار گفت: به برکت موقوفات و در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش تعدادی از زندانیان مالی غیر عمد آزاد شد و همچنین از خانواده های بی بضاعت زندانیان طی چندین مرحله بصورت کمک های مومنانه و بسته های مهر تحصیلی مساعدت شده است.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر آمادگی خود را جهت اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی جهت مددجویان اعلام کرد.

بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی هنری عسلویه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از پروژه مجتمع فرهنگی هنری عسلویه بازدید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این بازدید گفت: مجتمع فرهنگی هنری عسلویه، بزرگترین پروژه فرهنگی هنری جنوب کشور بوده که با تکمیل فرآیند ساخت آن ظرفیت های بسیار خوبی از لحاظ فرهنگ و هنر در این شهرستان به وجود خواهد آمد.

فاطمه کرمپور در خصوص تعامل با دستگاه های دیگر در روند تکمیل این پروژه عنوان کرد: با پیگیری و رایزنی های  صورت گرفته در خصوص همکاری دستگاه های اجرایی استان در مورد تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص تکمیل این پروژه، تا این لحظه پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: با رایزنی های انجام شده با امور فرمانداری، شهرداری و پدافند غیرعامل در خصوص اعلام همکاری در تکمیل ساخت این پروژه امیدواریم روند ساخت آن تا پایان امسال به اتمام برسد.

ضبط اجرای راه ‌یافتگان به مرحله کشوری چهل ‌و سومین دوره مسابقات قرآن کریم بوشهر

ضبط اجرای راه‌یافتگان به مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان بوشهر در بخش آقایان در صدا وسیمای مرکز بوشهر انجام شد.

علی اکبر مداح، رئیس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان این خبر افزود: با حضور پنج نفر از راه یافتگان چهل  و سومین دوره مسابقات قرآن کریم به مرحله کشوری در رشته های حفظ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و اذان در استودیوی سیمای مرکز بوشهر ضبط اجرای این افراد انجام شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان یادآور شد: چهل ‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به دلیل شیوع ویروس کرونا برای اولین بار در تاریخ این مسابقات به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، رقابت‌های بخش آقایان در فاز اول به صورت ضبط اجرای شرکت‌کنندگان و در فاز دوم نیز داوری اجراهای ضبط شده خواهد بود.

وی گفت: رقابت‌های بخش بانوان نیز که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور چهار نفر از راه یافتگان به مرحله کشوری در رشته های حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و دعاخوانی در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha