جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کرم پور

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر یکی از شهرهایی بود که در چند سال گذشته به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد، گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی طرح شنبه های کتاب در مساجد استان آغاز شده و حدود هزار مسجد در استان بوشهر را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، فاطمه کرم پور ظهر امروز در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ باشگاه کتاب و کتابخوانی در سطح استان بوشهر وجود دارد که عمده آنها را دانش آموزان تشکیل می دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این حلقه فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، گفت: علاوه بر این دبیرخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیرخانه برتر در زمینه مروجان کتاب و کتابخوانی در کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه بوشهر یکی از شهرهایی بود که در چند سال گذشته به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد، افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی طرح شنبه های کتاب در مساجد استان آغاز شده و حدود هزار مسجد در استان بوشهر را شامل می شود.

کرم پور ادامه داد: این اتفاق بسیار خوبی است که هر هفته شنبه امام جماعت مسجد به معرفی یک کتاب و یا نقد آن می پردازد و مردم را به امر کتابخوانی دعوت می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اگر بخواهیم به دیگر جوامع نگاهی کنیم می بینیم که جوامعی موفق بودند و پیشرفت کردند که ارزش ها را برای خود حفظ کردند و تمامی کشورهایی که سرانه مطالعه بالایی دارند کشورهایی هستند که مردم آن به لحاظ معیشتی در وضعیت خوبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه گسترش کتاب دیجیتال می تواند فرصت بهتری را برای مطالعه ایجاد کند، خاطرنشان کرد: تولید کتاب به صورت صوتی و پادکست می تواند آمار سرانه مطالعه کتاب را در کشور بیشتر کند.

کرم پور با بیان اینکه کتاب یکی از ابزارهای رسیدن به کمال است، افزود: افرادی که پیشرفت می کنند معمولا با کتاب مأنوس هستند و در این زمینه خانواده و آموزش و پرورش نقش مؤثری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با استقبال از همکاری بیشتر با حوزه علمیه، گفت: حوزه علمیه ظرفیت بزرگی است که می توان از توانایی آن در انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha