پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و حکومت داری باید متناسب با معیارهای نهج البلاغه باشد، گفت: اگر بنا است در کشور به نهج البلاغه بپردازیم باید سبک زندگی اسلامی و حکومت داری مان نیز متناسب با ملاک و معیارهای نهج البلاغه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد اجرایی پایتختی نهج البلاغه کاشان، به رسالت مهم مسئولان و مردم در پایتختی نهج البلاغه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان علاوه بر رسالتی که در پاسداشت پایتختی نهج البلاغه کاشان در سطح استانی و ملی دارند، در سطح بین الملل و جهان اسلام نیز باید پایتختی نهج البلاغه کاشان را نهادینه کنند.

وی، به جایگاه شخصیتی حضرت امیرالمومنین(ع) در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: اگر دیگران نگاهشان به خدا نگاه مقتدرانه بود به خاطر این بود که آن نگاه مقتدرانه را از علی(ع) بدست آورده بودند.

آیت الله سلیمانی برگزاری جلسات ستاد اجرایی پایتختی نهج البلاغه کاشان را عبادی دانست و گفت: با گذشت کمتر از دو ماه از نام گذاری پایتختی نهج البلاغه کاشان باید جلسات این ستاد اجرایی به منظور تصمیم گیری و پیشرفت کار هفته ای دو ساعت به صورت جدی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و حکومت داری باید متناسب با معیارهای نهج البلاغه باشد، خاطرنشان کرد: اگر بنا است در کشور به نهج‌البلاغه بپردازیم باید سبک زندگی اسلامی و حکومت داری مان نیز متناسب با ملاک و معیارهای نهج البلاغه باشد.

وی با انتقاد از وجود اختلافات حزبی  و گروهی در کاشان، ابراز داشت: نباید اختلافات در کاشان به نحوی باشد که وقتی مردم به هم می رسند با هم خوب هستند ولی در غیاب علیه  همدیگر به نوعی بدگویی کنند.

آیت الله سلیمانی تاکید کرد: شهری که پایتخت نهج البلاغه است باید همگان با گرایش های مختلف در غیاب همدیگر نیز اتحاد و وحدت داشته باشند.

وی با طرح این سوال که چقدر از فرهنگ نهج البلاغه در زندگی خود استفاده می کنیم؟، افزود: نامگذاری یکی از میادین شهر کاشان به نام نهج البلاغه کار درستی است ولی محتوای نهج البلاغه را هم باید وارد  زندگی خود کنیم.

امام جمعه کاشان با قدردانی از تلاش های حجت الاسلام حسن زاده، مدیر مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان که بخشی از عمر گرانبهای خود را در ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه سپری نمود، بیان داشت: باید از پیشینه قبلی و فعلی کاشان در ترویج  و توسعه فرهنگ نهج البلاغه بیش از بیش استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت کلیه کانون های نهج البلاغه کشور و بلاد شیعی جهان در جهت انسجام بخشی بیشتر در پایتختی نهج البلاغه کاشان استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت و فرهنگ نهج البلاغه کاشان در جهان اسلام، یادآور شد: همانطور که گلاب کاشان در شست و شوی خانه خدا و از فرشش در بهترین اماکن دنیا استفاده می شود ، فرهنگ نهج البلاغه این شهر هم باید در تمام مجامع اسلامی و شیعی جهان نهادینه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام علیکم به نظرم برای به ثمرنشستن این جلسات از اساتید نهج البلاغه هم استفاده کنید مثل استاد غلامعلی، استاد شکیبایی و... به هرحال هرچه کارعالمانه تر باشد نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت. موفق باشید