جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه به نفوذ کلام رهبری باید دل بسوزانیم، گفت: همانطور که مردم با اعتماد و پاسخ مثبت به فرمایشات و رهنمودهای امام انقلاب کردند در مقطع فعلی نیز مسئولان باید به نفوذ کلام رهبری در جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولیدات داخلی دل بسوزانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه چهارشنبه پنجم آذر در جلسه ستاد تفسیر قرآن در مسجد حضرت علی اکبر(ع) کاشان با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، به نظر حجت الاسلام والمسلمین قرآئتی نسبت به احیای تفسیر قرآن در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: گرچه تفسیر این زمان با تفسیر زمان آیت الله مرعشی متفاوت است ولی قرآن دیروز و امروز با قرآن گذشته هیچ فرقی با هم ندارد.

وی با بیان اینکه پایداری، استواری و استمرار دین بر فطرت است، افزود: فطرت ممکن است خمودی پیدا کند ولی خموشی پیدا نمی کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه فطرت‌های دینی مردم هنوز به قوت خودش باقی است، ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری مردم علیرغم وجود تبلیغات مسموم و تهاجم فرهنگی سنگین دشمن در مراسم های اعتکاف ها، محرم، حماسه های عاشورایی و حسینی پرشورتر از هر سال شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام فیلسوفان، حکیمان، عارفان، محدثین، شیمی دانان، فیزیک دانان، تاریخ دانان، جفرافی دانان و عموم مردم جهان از سفره پربرکت قرآن، حدیث و سیره انبیاء بهره مند می شوند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه در تفسیر قرآن باید به نیازهای زمان پرداخته شود تا به مردم بدهکار نباشیم، گفت: قرآن کریم می فرماید «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ (امّا) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند»، بنابراین تغییر مثبت در زندگی فرد و قومی حاصل نمی شود مگر این که در درونشان اراده قوی باشد.

وی افزود: همانطور که مردم کشورمان با فرمان امام راحل انقلاب کردند و هشت سال جنگ را به خاطر خارج شدن از سلطه بیگانگان اداره کردند، الان هم باید برنامه هایمان متناسب با نیازهای نسل چهارم باشد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه تفسیر قرآن باید متناسب با نیازهای فعلی جامعه باشد، گفت: منبرها و تفسیرهای قرآن باید متناسب با نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی فعلی مردم و جامعه باشد.

وی با تأکید بر اینکه به نفوذ کلام رهبری باید دل بسوزانیم، تصریح کرد: همانطور که مردم با اعتماد و پاسخ مثبت به فرمایشات و رهنمودهای امام انقلاب کردند در مقطع فعلی نیز مسئولان باید به نفوذ کلام رهبری در جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولیدات داخلی دل بسوزانند.

امام جمعه کاشان در پایان با تاکید بر ایجاد اتحاد و همدلی در بین گروه های سیاسی، افزود: طلایه داران اندیشه و سربازان جان بر کف صادق آل پیامبر(ص) کاشان نباید اجازه بدهند  که مردم از اختلافات رنج ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha