پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 931145
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
بالصور/ إقامة الصلاة وتشييع جثمان الشهيد محسن فخري زاده في حرم السيدة فاطمة المعصومة عليها السلام

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به تحلیل و تفسیر سیره و منش دانشمند هسته ای ایران، شهید فخری زاده پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به تحلیل و تفسیر سیره و منش دانشمند هسته ای ایران، شهید فخری زاده پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

دکتر محسن فخری‌زاده، در طول خدمات گمنامانه و مخلصانه خود، خدمات زیادی را به انجام رسانده بود که برجسته‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱) او نقشه راه صنعت هسته‌ای ایران را ترسیم کرد و مسیر پیش روی این صنعت را با تحقیقات وسیع و عمیق و تربیت شاگردان برجسته، ریل‌گذاری کرد.

۲) فخری‌زاده مبدع پدافند هسته‌ای در ایران بود که آن‌را به سرمنزل مقصود نزدیک‌تر کرد.

۳) او، روی طرحی کار می‌کرد که می‌توانست اقدامات هسته‌ای رژیم صهیونیستی را از داخل ایران، کشف کند.

۴) او موفق به بکارگیری لیزر، در پدافند هوایی کشور با شناسایی پرنده‌های دشمن ازطریق غیر رادار شد.

۵) او برای کاهش آلام مردم تلاش کرد وبا کمک مجموعه تحت مدیریتش، اولین کیت تشخیص کرونا را در ایران تولید کرد.

۶) فخری‌زاده برای پروژه واکسن بومی کرونا را تا فاز اول انسانی پیش برد و عنقریب است که نتایج آن آشکار شود.

توجه در این فهرست که بخشی از انبوه مجاهدت‌های اوست، نشان می‌دهد که توصیفات رهبر حکیم انقلاب اسلامی درحق ایشان دقیق و صحیح است.

فرمانده معظم کل قوا که مقتدا و مراد محبوبش بود او را «دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی» و «عنصر علمی کم‌نظیر» نامیدند و «تلاش‌های علمی او را بزرگ و ماندگار» دانستند. مجاهدت‌ها و تلاش‌هایی که «مقام والای شهادت، پاداش آن بود».

برخی اهل علم‌اند و در میدان تفکر کم‌ می‌آورند. عده‌ای اهل علم و تفکرند، اما توان تحریر و تبیین آن‌را ندارند. گروهی در تالیف و تحقیق موفقند، اما در میدان عمل و تبلور آن به‌عنوان علم نافع، چندان توفیقی ندارند. شهید فخری زاده اما؛ همه این‌ها بود. او اهل مطالعه بود و بیشتر از مطالعه، فکرورزی داشت. او دائما در حال فراگیری بود. همواره احساس شاگردی داشت. معلم و استاد تمام عیار بود. جزو نفرات اول در رشته خود بود.

او عاشق ولایت و امام و رهبری بود و محبوب رهبرش بود. او عاشق شهادت بود و محبوب شهیدانی چون شهریاری و علیمحمدی و رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن. او در سخنانش شهادت را تنها راه رستگاری دانسته بود و مانند سلیمانی بر این باور بود کسی به شهادت می‌رسد که در زندگی‌اش به شهادت رسیده باش. او می‌گفت؛ چاره جز شهادت نداریم. و سرانجام اجر و مزد جهاد نظامی و علمی و تحقیقی و مدیریتش را پس از ۴۰سال جهاد خالصانه و مومنانه در روز جمعه با امضای مولایش امام زمان علیه السلام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha