شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از مسائلی که در سالهای اخیر توسط دشمنان در دانشگاه و حتی حوزه های علمیه مطرح و هزینه های زیادی برای آن صرف می کنند، بحث ایجاد باورهای سکولاریسم است.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تبریک هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: کسی نمی تواند منکر جایگاه ویژه فکری و اعتقادی حوزه های علمیه و دانشگاه ها در کشور باشد، لذا با توجه به این مهم می توان گفت که حوزه و دانشگاه دو مرکز مهم در پرورش و تربیت نخبگان متعهد محسوب می شوند.

وی ادامه داد: هر سال تعداد بی شماری طلبه و دانشجو از حوزه و دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، بنابراین باید زمینه را باید استفاده از ظرفیت های این عزیزان فراهم آوریم و اجازه ندهیم که بیکاری آنان را دچار روزمرگی کند، بنابراین شایسته است که این دو مرکز بزرگ فکری در کشور یعنی حوزه و دانشگاه به صورت مستمر رصد و مورد بازدید قرار بگیرند و کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری در این مراکز برای رشد علمی و تهذیبی طلاب و دانشجویان به صورت کامل تهیه شود.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان کردستان افزود: با این وجود نباید از برخی مشکلات و مسایل که ساخته ذهن دشمنان داخلی و خارجی است، غافل شویم، دشمنان همواره به دنبال تحریف جایگاه این دو مرکز علمی و آموزشی هستند، بنابراین باید به دقت حرکات دشمنان را رصد نماییم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شاهد حرکات و توطئه های بسیاری از سوی دشمنان برای ایجاد شکاف بین حوزه و دانشگاه بوده و هستیم و این را باید برنامه «نفوذ» دشمن تعریف کرد.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: لازمه طلاب و دانشجو داشتن بصیرت دینی و سیاسی است، دانشجو و طلبه ای به این دو صفت آراسته باشد هرگز در دام توطئه های پیچیده دشمنان این نظام و انقلاب نخواهد افتاد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از مسائلی که در سالهای اخیر توسط دشمنان در دانشگاه و حتی حوزه های علمیه مطرح و هزینه های زیادی برای آن صرف می کنند، بحث ایجاد باورهای سکولاریسم هست، باوری که می تواند پایه دین و اعتقادات معنوی را به لرزه درآورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha