شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هفته هنر و رسانه بشری

حوزه/ مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران گفت: امروز قریب به ۱۰ هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در حوزه های هنری و رسانه ای آموزش دیده و در حوزه تولید محتوا ورود پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم ماندانا جلالی در ویژه برنامه افتتاحیه هفته هنر و رسانه بشری که با مشارکت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: اولین رویداد هنری رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران با این هدف راه اندازی شده که خواهران طلبه فعال در حوزه رسانه و هنر و فضای مجازی در حوزه های علمیه خواهران را دور هم جمع کند.

وی افزود: الحمدلله امروز در تمام مدارس علمیه خواهران کشور سفیران هنر و رسانه داریم و یک شبکه خوبی از فعالان هنر و رسانه در فضای تبلیغی  شکل گرفته است و این خود بزرگترین حمایت از دوستان است که این جمع متفرق همدیگر را پیدا کردند.

مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران با بیان این که گام بعدی در بحث سفیران هنر و رسانه، آموزش‌ طلاب بود تا زبان فهم و زبان انتقال مفهوم در دنیای امروز را یاد بگیرند، ادامه داد: امروز قریب به ۱۰ هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در این حوزه ها آموزش دیده اند و در حوزه تولید محتوا ورود پیدا کرده‌اند؛ این برای ما یک بشارت بزرگ است که توانستیم لبیک بگوییم بفرمان ولی امرمان.

وی خاطرنشان کرد: هدف دیگری که در بحث حمایت طلاب و مبلغان رسانه داریم، بحث آموزش های حرفه‌ای‌تر است و تعداد قابل توجهی از طلاب ما از حالت کنشگری آماتور، به کنشگری فضای نیمه حرفه¬ای، وارد شده اند و بنا داریم این افراد را به جمع های حرفه‌ای رسانه‌ای کشور و فعالان فضای مجازی که این افراد بتوانند آرام‌آرام جایگاه حرفه‌ای و رسانه‌ای رسمی در کشور پیدا کنند معرفی و راهی کنیم.

خانم جلالی، «شبکه سازی فعالان هنری و رسانه ای»، «اخذ کد تبلیغی برای این افراد»، «جلب حمایت تبلیغ برای فعالان هنری و رسانه ای از دستگاه های تبلیغی کشور» و «بیمه مبلغان و فعالان این عرصه» را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در حال پیگیری است.

وی گفت: با دستگاه های مختلف و برخی وزارتخانه ها رایزنی کرده ایم که در حوزه تولید محتوا، از محتواهای تولیدی طلاب برای جامعه مخاطب خودشان استفاده کنند و الان فعالان هنری و رسانه ای به صورت تخصصی مثلاً در حوزه آسیب های اجتماعی در حال تولید محتوا هستند و وزارت کشور و قوه قضائیه، یکسر این حمایت هستند.

مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که به دنبال استفاده از ظرفیت های بومی حوزه های علمیه خواهران در عرصه رسانه و فضای مجازی هستیم، افزود: امیدواریم طلابمان را بتوانیم به این حد برسانیم که بتوانند خودشان راهبری کنند و پرورش نیرو داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در روزگاری نه چندان دور ۱۰۰ درصد فضای کنشگری، تربیت کنشگر رسانه‌ای و فضای مجازی بانوان کشور و حتی حوزه جهان اسلام را بتوانند طلاب خودمان راهبری کنند و تربیت نیرو در این حوزه را بر عهده بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha