جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سامانه مدرس

حوزه/ رئیس اداره تحلیل و طراحی سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران از راه اندازی تالارهای پژوهشی و فرهنگی در سامانه مدرس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای علی اخباری قمی در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه کرونایی در سراسر کشور و نیاز به برگزاری فعالیت های پژوهشی و فرهنگی مدارس به صورت برخط، تالارهای پژوهشی و فرهنگی در سامانه مدرس راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به این امکان، مدارس می توانند فعالیت های گروهی فرهنگی و پژوهشی خود را در فضای برخط داشته باشند و علاوه بر دعوت طلاب و اساتید مدرسه خود، بتوانند از اساتید مدعو در این زمینه استفاده کنند.

رئیس اداره تحلیل و طراحی سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که پیش از این، سامانه مدرس جهت انجام فعالیت های آموزشی و کلاس های درس برای طلاب، اساتید و کادر حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور برنامه ریزی شده بود، ادامه داد: در اقدامی جدید تالارهایی جهت اجرای برنامه های پژوهشی و فرهنگی نیز در سامانه راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق تالار فرهنگی، امکان برگزاری دروس اخلاق، کلاس های تهذیبی و برنامه های مناسبتی در ایام ولادت و شهادت به صورت برخط و مجازی فراهم شده است و از طریق تالار پژوهشی نیز طلاب، اساتید و اساتید مدعو خارج از سامانه مدرس می‌توانند کرسی‌های آزاداندیشی و نشست های پژوهشی برگزار کنند.

آقای اخباری با اشاره به امکانات تالارهای ایجاد شده در سامانه مدرس، گفت: گفت و گوی صوتی، گفت و گوی متنی، گفت و گوی تصویری و ویدیوئی و همین طور اشتراک گذاری فایل های محتوا بخشی از امکانات این تالارها است و تالارها هم‌اکنون در صفحه مدرسه در لیست دروس تحت عنوان تالار فرهنگی و تالار پژوهشی فعال شده و در اختیار طلاب و مدارس قرار گرفته است.

وی با بیان این که تالارها از سوی برخی مدارس در حال بهره برداری هستند، بیان داشت: در بحث برگزاری تالارها هیچ محدودیتی وجود ندارد و سامانه مدرّس این قابلیت را دارد که به صورت همزمان تعداد بسیار زیادی تالار در آن برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha