شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/نشست هم اندیشی نخبگانی مدیران و اساتید مدارس سطح یک حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام عبدالرضا حسناتی نجف آبادی گفت: ما باید برای مردم تبیین کنیم که ملاک حال فعلی افراد است؛ تبیین این کلام امام خمینی ره پاسخ محکمی به بسیاری از شبهات می تواند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام عبدالرضا حسناتی نجف آبادی در نشست هم اندیشی نخبگانی، مدیران و اساتید مدارس علمیه سطح یک حوزه علمیه قم که با موضوع ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و لزوم نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی حوزویان برگزار شد گفت: ما باید جایگاه حوزه را بشناسیم و بشناسانیم؛ جایگاه حوزه تبیین، ترویج و اجرای اسلام است.

وی افزود: تبعاً بر اساس این جایگاه می بایست حوزویان در راستای ترویج و اجرای اسلام نقش آفرینی اجتماعی داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی دو خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم گفتمان را معنا کنیم یکی از معانی آن بینشی است که برخاسته از مفاهیم بوده و بر ذهنیت های دیگران اثر بگذارد؛ جایگاه حوزه و حوزوی ایجاب می کند که طلبه با توجه به بینشی که دارد بر جامعه تأثیر گذارد.

وی گفت: ما باید برای مردم تبیین کنیم که ملاک حال فعلی افراد است؛ تبیین این کلام امام خمینی ره پاسخ محکمی به بسیاری از شبهات می تواند باشد.

حجت الاسلام حسناتی بیان داشت: مقام معظم رهبری شاخص های مختلفی را در مورد دولت منتخب و ایده آل تبیین فرمودند؛ اما وظیفه ما حوزویان است که این واژگان و شاخصه ها را که در کلام امامین انقلاب آمده اند برای مردم به خوبی تبیین کنیم.

وی افزود: اگر روحانیت بخواهد به وظیفه خودش که نقش آفرینی اجتماعی است عمل کند باید به تبیین مراد امامین انقلاب به گونه ای بپردازد که مردم در تشخیص مصداق هیچ ابهامی نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha