جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/نشست هم اندیشی نخبگانی مدیران و اساتید مدارس سطح یک حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: راهبرد اول مشارکت حداکثری مردم، راهبرد دوم تبیین شاخص های انتخاب اصلح و راهبرد سوم کمک به دولت منتخب در به کارگیری افراد شایسته در کابینه جدید، از مهمترین راهبردها در امر انتخابات می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی در نشست هم اندیشی نخبگانی، مدیران و اساتید مدارس علمیه سطح یک حوزه علمیه قم که با موضوع ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و لزوم نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی حوزویان برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب های سابق، انقلابی است با ویژگی های خاص که ما باید آن ها را بشناسیم و برای مردم تبیین کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب درونی، ریشه دار، حقیقی، فطری، هویت بخش، آرمانگرا و مبتنی بر اندیشه های توحیدی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم مکتبی ایران با انقلاب ۵۷ و به رهبری توحیدی حضرت امام مبشر توحید و اسلام در دنیا شدند.

وی گفت: در قدیمی ترین سند مکتوب از امام خمینی رحمة الله علیه که در حدود ۲۰ سال قبل از قیام پانزده خرداد بوده است آمده است: "یگانه راه اصلاح جهان، قیام برای خداست".

حجت الاسلام والمسلمین کعبی بیان داشت: امام حماسه و عرفان و انقلاب را در هم آمیخت و برای اصلاح جهان قیام نمود.

عضو خبرگان رهبری افزود: رهبر انقلاب اسلامی پا جای پای امام در سلوک توحیدی و حرکت جهادی گذاشت؛ شاید تفاوت رهبری با دیگران در این بود که دیگران خود را سیاسی و بالاتر از امام می دیدند و فکر می کردند باید به امام خط بدهند، امام رهبری خود را پیرو امام می دیده و می بینند.

این استاد حوزه اظهار کرد: خودسازی دسته جمعی، طلیعه جامعه پردازی است؛ اولین مخاطب این خودسازی حوزه های علمیه هستند.امام راحل همواره تأکید می فرمودند که تهذیب نفس و خودسازی مقدمه جامعه سازی اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی عنوان داشت: انقلاب درونی و باطنی در گام دوم انقلاب اسلامی برای ماندگاری و تعالی انقلاب نیاز است.خداوند در سوره رعد و سوره انفال به خوبی به هر دو صورت سلبی و ایجابی به موضوع لزوم تهذیب نفس در مقیاس اجتماعی تصریح دارد.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: دشمن در حال سرمایه گذاری روی تغییر ارزش های اجتماعی ماست تا از این طریق به اهداف سیاسی خود برسد.

وی افزود: به میزان تغییر درونی و اینکه بخواهیم از خودخواهی به خداخواهی و از منفعت طلبی به گذشت طلبی و روحیه تهجد و خداطلبی برسیم، به همان مقدار می توانیم نتایج اجتماعی خوبی را به دست آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: ما اگر بتوانیم در این دو ماه مانده تا انتخابات شبانه روزی کار کنیم، ممکن است کم کاری های خود را تا حدی جبران نماییم.

وی افزود: اگر بخواهیم راهبرد برای حوزویان در عرصه انتخابات ترسیم کنیم باید تبلیغ و تبیین ارزش های انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تمام گروه ها و نهادهای حوزوی باید برای این انتخابات و در راه خدا قیام کنند تا مشارکت در انتخابات را بالا ببرند.

وی گفت: برای اینکه انتخابات اولویت اول ما شود باید از حاشیه سازی و گفتمان سازی فرعی خودداری کنیم تا از هدر رفت انرژی خود جلوگیری نماییم.

این استاد حوزه تصریح کرد: انتخابات جشن مردم سالاری اسلامی و لیلة القدر حضور مردم و نصرت الهی در عرصه اجتماعی است.مشارکت بالای مردم در انتخابات برای دشمنان اسلام در امتداد موشک هایی است که در طول این سال ها رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که انتخابات در ایران تأثیر جدی در زندگی مردم دارد و رقابت واقعی است، گفت: همه مقدرات از لحاظ اجرایی دست رئیس جمهور است و نباید جامعه اسلامی از کنار این موضوع به سادگی بگذرد.

عضو جامعه مدرسین اظهار کرد: در ۳۵ کشور همچون بلژیک، دانمارک، برزیل و آرژانتین شرکت در انتخابات اجباری است؛ توجیه آنان این است که شرکت در انتخابات مانند پرداخت مالیات و نشانه استیفای حقوق شهروندی می باشد.

وی عنوان داشت: دعوت به انتخابات یک نوع دعوت به اعتلای فرهنگی و تمدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: راهبرد اول مشارکت حداکثری مردم، راهبرد دوم تبیین شاخص های انتخاب اصلح و راهبرد سوم کمک به دولت منتخب در به کارگیری افراد شایسته در کابینه جدید از مهمترین راهبردها در امر انتخابات می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همانطور که رهبری فرمودند شرکت در انتخابات یک جهاد عمومی است و همه ما باید در آن مشارکت داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha