پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/نشست هم اندیشی نخبگانی مدیران و اساتید مدارس سطح یک حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام سید یحیی مرتضوی گفت: دغدغه مند بار آوردن طلاب به جای تزریق روحیه سکولار و بی تفاوتی را باید سرلوحه کار خود در تربیت طلاب قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید یحیی مرتضوی در نشست هم اندیشی نخبگانی، مدیران و اساتید مدارس علمیه سطح یک حوزه علمیه قم که با موضوع ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و لزوم نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی حوزویان برگزار شد، گفت: لازمه اینکه روحانیت نقش آفرین و تأثیرگذار در اجتماع باشد آموزش است؛ این امر به طور ویژه در مورد طلاب نوجوان و نسل جدید باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: به نظر می رسد تربیت طلاب از ابتدا با آداب اجتماعی، روش های ارتباط گیری و احکام اجتماعی یکی از لوازم آموزش در حوزه های علمیه است.

مدیر مدرسه علمیه امام جواد علیه السلام عنوان داشت: آسیب شناسی در مورد بی تفاوتی نسبت به معضلات اجتماعی یکی دیگر از آموزش های لازم است که باید به طلاب داده شود.

وی گفت: آموزش رسیدن به راهکارهای مفید و پیاده کردن آن ها در جامعه نیز یکی دیگر از این آموزش هاست.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: دغدغه مند بار آوردن طلاب به جای تزریق روحیه سکولار و بی تفاوت را باید سرلوحه کار خود در تربیت طلاب قرار دهیم.

وی افزود: تسلط به ابزار روز  و نیاز به ابزارهای روز در تبلیغ دین، هم یکی دیگر از نیازهاست که باید در آموزش های ما حوزویان دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha