جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/نشست هم اندیشی نخبگانی مدیران و اساتید مدارس سطح یک حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام عبدالله محمدی گفت: خیرخواهی یک عالِم فقط علم آموزی نیست؛ مرحوم علامه طباطبائی در ذیل آیه خلافت می فرماید، خلافت انسان به معنای رساندن خود و دیگر انسان ها به مقام تعالی در نزد خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عبدالله محمدی در نشست هم اندیشی نخبگانی، مدیران و اساتید مدارس علمیه سطح یک حوزه علمیه قم که با موضوع ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و لزوم نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی حوزویان برگزار شد گفت: یکی از مبانی مهمی که به نقش آفرینی حوزویان در عرصه های اجتماعی کمک می کند این است که ما ببینیم رسالت حوزه چیست؟

وی افزود: یکی از نگاه ها در مورد رسالت حوزه اقامه دین در اجتماع است؛ در آثار امام خمینی رحمة الله علیه همین نگاه وجود دارد.

عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران خاطرنشان کرد: ما در کتاب های کلامی خودمان معمولاً توحید را محصور کرده ایم به یکسری گزاره و از توحید عملی و نفی شرک اقتصادی، سیاسی و غیره غفلت نموده ایم.

وی گفت: امام خمینی (ره) تصریح دارند بر اینکه مهمترین نکته در آموزه های قرآنی حرکت است؛ حرکت درونی و حرکت بیرونی که همان فعالیت اجتماعی می باشد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: خیرخواهی یک عالِم فقط علم آموزی نیست؛ مرحوم علامه طباطبائی در ذیل آیه خلافت می فرماید که خلافت انسان به معنای رساندن خود و دیگر انسان ها به مقام تعالی در نزد خداوند است.

وی افزود: به میزانی که حقیقت توحید و خلافت در وجود انسان بیشتر شود دغدغه اجتماعی داشتن از یک فضیلت به یک وظیفه و حاق خلافت در وجود او تبدیل می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha