سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
صفحه انگلیسی سایت حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ کارشناس امور بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از راه اندازی صفحه انگلیسی سایت این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم سمانه نطقی مقدم با بیان این که معرفی مرکز و حوزه های علمیه خواهران به زبان های خارجه برای فعالیت در عرصه بین الملل ضروری است، اظهار داشت: امید است با راه اندازی صفحه انگلیسی سایت، زمینه ای برای ارتباط سریع و آسان با اهل علم، خصوصا اساتید و پژوهشگران دنیا فراهم شود.

وی نشر بین‌المللی معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و تأکید بر گفتمان تمدن نوین انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل را از اهداف راه اندازی صفحه انگلیسی سایت عنوان کرد.

کارشناس امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران با بیان این که صفحه انگلیسی سایت از شش بخش اخبار، حدیث، معرفی مرکز، کتابخانه، چند رسانه ای و ارتباط با مخاطبین تشکیل شده است، افزود: در این صفحه مهم ترین اخبار مدیر مرکز مدیریت، بیانیه های بین المللی همچون بیانیه روز قدس و وبینارهای بین المللی به زبان انگلیسی ترجمه و درج می شود.

وی ادامه داد: به منظور ترویج معارف اهل بیت(ع) انتخاب احادیث اخلاقی و اجتماعی از پیشوایان معصوم علیهم السلام به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی در دستور کار قرار گرفته است.

خانم نطقی مقدم بیان داشت: در بخشی از سایت نیز فعالیت‌ها و تولیدات طلاب زبان دان اعم از  پادکست‌های صوتی، تصاویر گرافیکی، کلیپ های تبلیغی و ... نمایش داده می شود

وی شناسایی کتاب‌های سودمند را یکی دیگر از اهداف راه اندازی صفحه انگلیسی سایت دانست و گفت: در این راستا کتب متناسب با نیاز جوامع اسلامی با رویکرد زن و خانواده معرفی شده و فایل پی دی اف آن رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

کارشناس امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به معاونت ها و بخش های مختلف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با توجه به ایجاد این بستر و پوشش فعالیت های بین المللی مرکز، این است که طلاب توانمند را جهت بهره برداری نظام مند از تولیدات بین المللی آنها و فعالیت هایشان در صفحه انگلیسی معرفی کنند.

وی افزود: بخش های مختلف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران همین طور می توانند دستاوردهای مهمی که رویکرد بین المللی دارند را در صفحه انگلیسی معرفی کنند؛ امید است که زمینه ای برای همکاری پژوهشگران، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سراسر جهان با حوزه علمیه خواهران فراهم شود.

خانم نطقی مقدم با بیان این که طبق بررسی های آماری سایت مراجعه کننده خارج از کشور داشته است، ادامه داد: یکی از برنامه های پیش رو، چند زبانه کردن سایت اصلی مرکز است و زبان عربی و اردو به دلیل پرمخاطب بودن، در اولویت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: صفحه انگلیسی سایت به همت همکاران بخش فناوری و اطلاعات با رابط کاربری خوبی طراحی شده است و جهت بهبود عملکرد نیازمند انتقادات و پیشنهادات مخاطبان هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha