پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم تمیزکار

حوزه/ رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران رشته‌های سطح ۳ و ۴ حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،خانم زهره تمیزکار با اشاره به ظرفیت پذیرش در مقاطع سطح ۳ و ۴ حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: پذیرش مقطع عالی(سطح۳ ـ کارشناسی ارشد) بیش از ۲۵۰۰ نفر در دوره های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در ۶۹ مؤسسه آموزش عالی خواهد بود.

وی افزود: داوطلبان سطح ۳ در ۱۲ رشته «تفسیر و علوم‌ قرآنی»، «فقه ‌و اصول»، «فلسفه‌ اسلامی»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اسلام»، «مطالعات اسلامی زنان»، «مدرسی ادبیات عربی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «کلام با گرایش امامت»، «کلام با گرایش مهدویت»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» و «تربیت دینی کودک و نوجوان» پذیرفته می شوند.

رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران همچنین به پذیرش مقطع تخصصی(سطح۴ ـ دکتری) اشاره کرد و ادامه داد: پذیرش در این مقطع صرفا به شیوه حضوری و با ظرفیت ۳۵۷ نفر در ۱۱ استان کشور و در ۱۸ مؤسسه آموزش عالی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش مقطع تخصصی (سطح چهار/دکتری) نیز در ۵ رشته تحصیلی «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده»، «حکمت متعالیه»، «کلام اسلامی» و «علوم و معارف قرآنی» صورت می گیرد.

خانم تمیزکار با بیان این که آزمون ورودی مقاطع تکمیلی نیز به صورت حضوری در مراکز آزمون انتخابی توسط داوطلبان در تاریخ ۴ تیرماه سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، هر گونه تغییر در شیوه برگزاری آزمون های ورودی، از طریق پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه های علمیه خواهران برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتیhttp://paziresh.whc.ir/  و یا به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور به‌ صورت حضوری، مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha