شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رستمی

حوزه/ همواره برخی تلاش کرده اند که دانشگاه فرهنگیان را تضعیف کنند. اما مهمترین حامی مراکز تربیت معلم که دانشگاه فرهنگیان نماینده آن است مقام معظم رهبری بوده و هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رستمی، امروز در آیین رونمایی از پنج کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد، گفت: دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه های  مهم کشور به شمار می رود و به همین دلیل ارائه واحدهای عمومی و تخصصی به دروس و کتب از جمله مهمترین برنامه و مأموریت در این دانشگاه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان که در دانشگاه فرهنگیان ۳۵ واحد درسی ارائه می شود که از این تعداد ۱۹ واحد آن در مورد تعلیم و تربیت اسلامی است، اضافه کرد: این نشان از اهمیت بحث تعلیم و تربیت اسلامی و بهترین مکان برای ارائه مراکز مربوط به نهاد های حوزوی است.

وی افزود: پنج کتابی که امروز رونمایی می شود، برخی از آنها در حوزه تعلیم و تربیت دینی کودک و نوجوان است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان این که مهمترین رسالت دانشگاه فرهنگیان در ارتباط با تعلیم و تربیت است و این مسئله بارها از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گرفته، گفت: اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی آن قدر بالا است که رهبر انقلاب بیش از همه مدیران بر آن واقف و بر اهمیت و حمایت از سوی دانشگاه فرهنگیان تأکید دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها  با اشاره به برخی تلاش ها برای تضعیف دانشگاه فرهنگیان گفت:مهمترین حامی مراکز تربیت معلم که دانشگاه فرهنگیان نماینده آن است، مقام معظم رهبری بوده و هستند.

وی  با اشاره به ویژگی های معلم، افزود: معلم فردی است دانشی یاد گرفته و به دانش آموز می خواهد منتقل کند و باید دارای مهارت انتقال دانش، اعتماد به نفس، باورمندی و دارا بودن صلاحیت های اخلاقی مناسب برای شان معلمی و دارای خصوصیات مهارت های شاگرد پروری باشد و حتی می توان گفت توجه به این مسائل از دیگر ماموریت های مهم دانشگاه فرهنگیان است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان این که معلم الگوی تربیتی کودک و نوجوان است و آینده نسل و تربیت آن را رقم می زند، ادامه داد: امروز انتظار از دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته و به همین دلیل نباید خود را در تراز دانشگاه های دیگر بداند.

وی بیان داشت: واحدهای درسی که برای تولید محتوا و کتب درسی اقدام کرده اند نشان دهنده توجه خاص برای رسالت تربیت معلم و در عین حال تاکید بر ماموریت معلمان باید همیشه مورد توجه متولیان دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha