پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عکس

حوزه/ این کتاب دارای ۱۳ فصل شامل بخش مقدماتی، مباحث مبنایی، بخش مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، مبانی تربیت شناختی، جهان شناختی، انسان شناختی، ارزش شناختی و دین شناختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد داودی در مراسم رونمایی از پنج کتاب دانشگاه فرهنگیان در حوزه معارف و تربیت اسلامی  که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، برگزار شد، گفت: کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی جز ۳۵ واحد از دروس معارف و تربیت اسلامی است که باید دانشجو آن را در دانشگاه بخواند.

عضو هیئت علمی علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: سرفصل این کتاب ابتدا در دانشگاه فرهنگیان تدوین و بعد در کارگروه تدوین و تالیف دروس تربیت اسلامی بررسی شد و سپس مورد تالیف قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این کتاب دارای ۱۳ فصل شامل بخش مقدماتی، مباحث مبنایی، بخش مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، مبانی تربیت شناختی، جهان شناختی، انسان شناختی، ارزش شناختی و دین شناختی است که هر کدام دارای فصول است، مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام داودی ادامه داد: بخش سوم هم در ارتباط با چیستی تعلیم و تربیت اسلامی است که در این بخش در مورد مفهوم اساسی تعلیم و تربیت در اسلام و تعریف تعلیم و تربیت اسلامی هم بحث شده است.

عضو هیئت علمی علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اضافه کرد: بخش دیگر این کتاب درباره اهداف می باشد که در فصل هشتم بحث شده و شامل هدف غایی و اهداف میانی می شود و اهداف میانی بر حسب ساحت های تعلیم و تربیت اسلامی مطرح شده و بخش پنجم نیز اصول تعلیم و تربیت اسلامی است که در دو فصل ارائه شده و بخش ششم در خصوص عوامل و موانع تعلیم و تربیت اسلامی است.

حجت الاسلام داوودی بیان کرد: از آنجا که مخاطب این اثر دانشجومعلمان هستند و در سرفصل نیز پیش بینی شده که در این درس با بخش اول از مبانی نظری تحول بنیادین از مبانی نظری تعلیم و تربیت اسلامی آشنا شوند، این کتاب مبتنی با بخش اول مبانی نظری تحول بنیادین تالیف شده است که فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی گفت: در ابتدای هر درس مبانی آموزشی و اقداماتی که دانشجومعلمان باید انجام دهند، مطرح شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha