شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شب شهادت حضرت رقیه(س) در حرم مطهر آن حضرت با حضور نماینده رهبر انقلاب در سوریه

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: حضرت رقیه(س) جلوه ای از تربیت حسینی(ع) و زینبی(س) است، تربیت با اصالت در این خانواده و عشق و محبت موج می زند.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره بهسالروز شهادت و  شخصیت حضرت رقیه(س)،‌اظهار داشت: این نازدانه تنها در سه بهار زندگی اش در آغوش پدر بود آنقدر پدرش حسین(ع) عشق و محبت را نثارش کرد که شاهد چنین جلوه های زیبا بین آنها بودیم.


وی افزود: لحظه لحظه های حضور حضرت رقیه(س) در کربلا و واقعه عاشورا نمایانگر تربیت زینبی(س) است و نقش تربیت به قدری پررنگ است که دختر سه سال مانند فردی ۳۰ ساله در صحنه کربلا حضور پیدا می کند.


این استاد حوزوی تاکید کرد: امام حسین(ع) فرزندانش را با باید ها و نباید های زندگی و احکام الهی آشنا کرده است از این رو باید از سیره این امام معصوم درس و در زندگی به کار گرفت.


وی با اشاره به اینکه امروزه باید خانواده ها از سیره حسینی و زینبی الگو بگیرند گفت: بسیاری از پدران برای اینکه رفاه را در خانواده ایجاد کنند دو تا سه شیفت کار می کنند و تربیت را به مادران محول می کنند در حالی که نباید پدر رابطه عاطفی را با فرزندان قطع کند.


استاد جامعه الزهرا(س)افزود: در جامعه شاهد پوشش نامناسب دختران و پسران در کنار والدین هستیم در حالی که سراسر زندگی و در آن سخترین شرایط کربلا لحظه ای پوشش، حجاب و حیا از بین نرود.


وی با بیان اینکه نقش زنان در تربیت فرزندان عاشورایی در صحنه کربلا مثال زدنی است گفت: با این که امام حسین(ع) تکرار می کنند این سفر کربلا بازگشت ندارد و گرسنگی و تشنگی دارد با این اوصاف همه خانواده و یارانش همراهش بودند که اگر نمی آمدند مورد توبیخ هم قرار نمی گرفتند.


درویشی ابراز داشت: قیام کربلا و تاثیرگذاری آن بدون حضور زنان امکان پذیر نبود ایشان با خودشان مبلغ و خبرنگار همراه کرده بودند اگر خطبه های آتشین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و اگر مظلومیت این نازدانه سه ساله در جریان شام نبود واقعه کربلا از یاد ها می رفتد و همه می گفتند در هر جنگی عده ای میمیرند و عده ای زنده می مانند.


وی خاطر نشان کرد: هسته های ظلم ستیزی را حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع)در خطبه هایشان بیان کردند و آن  استحاله فرهنگی حکومت بنی امیه و معاویه از هم پاشید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha