شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
الناز جهانپور

حوزه/ جهانپور گفت: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور با پرداختن به امر پژوهش حاصل می شودو در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، الناز جهان پور، امروز در نشست پژوهشی که در مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه با موضوع " ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه در عصر حاضر" اظهار داشت: اگر بخواهیم حوزه به بقای حوزه در بطن جامعه کمک کنیم باید پژوهش محوری را اصل قرار دهیم، چیزی که مورد توجه جدی مدیران حوزه علمیه است.

وی افزود: پژوهش امر مهمی است که همواره انسان بدان نیاز دارد گاه طبق عادت و بدون آن که متوجه باشد از آن استفاده می کند که موجب تنوع علوم، گرگونی وتحول است و ضرورت آن را عقل ونقل اثبات می کنند .

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تاکید کرد: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

وی با اشاره به نیاز کشور به پیشرفت گفت: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور با پرداختن به امر پژوهش حاصل می شودو در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هرکشور به شمار می‌آید.

جهانپور با اشاره به مقوله آموزشی کشور گفت: بدون انجام پژوهش امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم نیز برخوردار نخواهد بود، همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ می‌شناسیم، حاصل تلاش افرادی بوده که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنان بوده است.

وی در پایان بیان داشت: رهبر انلاب تاکید دارند که، بدانید که محقق، بدون نوآوری ،بدون ژرف یابی در هیچ مقوله ای انسان نمی تواند به هدف های والا دست پیدا کند اگر پژوهش نباشد در جا ایستادن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه تر شدن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha