جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد دانشگاه باقرالعلوم

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: ۹ دی و حرکتی که در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد، نماد ولایت مداری و پایبندی مردم ایران به اهل بیت (ع) بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین یارعلی کرد فیروز جایی در سخنانی به مناسبت روز نهم دی ماه، اظهار داشت: در نهم دیماه پس از اینکه متأسفانه عده‌ای در کشور تحت تأثیر بیگانگان به مهم‌ترین و برجسته‌ترین دلبستگی مردم ایران بی احترامی کرده و به اصل امامت و امام حسین (ع) جسارت شد، به صورت خودجوش در برخی از مناطق کشور قبل از ۹ دی و پس از آن به صورت سراسری در ۹ دی در حمایت و التزام به امامت اهل بیت (ع) به فرمایشات رهبری لبیک گفته و طومار آنان را در هم پیچیدند.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم (ع) افزود: پیامی که ۹ دی برای مردم امروز و روزگار بعد از آن و جوانان دارد این است که همیشه باید گوش به زنگ ولایت بوده و وفادار ولایت فقیه باشند، زیرا آنچه امروز سبب توفیق، عزت و آبروی مردم و همچنین بیرون آمدن از زیر یوق دشمنان شده و آزادی و رهایی آنان شده، چنگ زدن به ولایت و تمسک به اهل بیت (ع) عصمت و طهارت است.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از پیام‌های ۹ دیماه را بصیرت عنوان کرد و گفت: بصیرت یعنی اینکه انسان به حوادث بزرگ و کوچک، موضع گیری هایی که انجام و پیام‌هایی که صادر می‌شود توجه داشته باشد به طوری که بداند این پیام‌ها از کجا صادر و به وسیله چه کسانی و با چه هدف و نیتی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فیروز جایی با بیان اینکه برای اینکه چنین بصیرتی حاصل شود هر فردی باید به آنچه که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید توجه داشته باشد گفت: این مهم بخاطر این است که رهبر معظم انقلاب اشراف گسترده و احاطه کامل به آنچه در داخل و خارج از کشور می‌گذرد، دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم تاکید کرد: برای گرامیداشت این ایام الله باید تا آنجا که ممکن است خاطره‌ها را زنده کنیم و شاخص‌ها و شخصیت‌هایی که مربوط به ۹ دی و ۱۹ دی است را یادآوری کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) نقش دانشگاه‌ها در گرامیداشت ایام الله اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها مرکز تولید نظر و بینش برای جامعه هستند، اگر دانشجویی که در دانشگاه تحصیل می‌کند آن بینش‌های لازم را داشته باشد و بتواند به بدنه جامعه منتقل کند، این بصیرت و بینش صحیح در جامعه حاصل و از این طریق بسیاری از نقشه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فیروز جایی تصریح کرد: هرچه دانشگاه‌ها و دانشجویان آن نسبت به تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در داخل و خارج از کشور می‌گذرد، آگاه‌تر بوده و توجه داشته باشند که دشمن و دوست چه می‌کند، آن زمان می‌توانند این بینش خود را در متن جامعه پیاده و برای دفاع از اهداف نظام و نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.
رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز سردار شهید سلیمانی در روز ۱۳ دیماه گفت: به همین مناسبت باید بیش از پیش شخصیت و سیرت شهید سلیمانی، کوشش‌ها و مجاهدت‌هایی که این شهید عزیز و والامقام در ایام دفاع مقدس و پس از آن در داخل کشور، مبارزه با گروهک‌ها و قاچاقچیان، دفاع از حرم های مطهر در سوریه و عراق داشته است پرداخته شود.

مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه باقرالعلوم (ع) بیان کرد: همچنین باید بینش و بصیرت نافذی که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نسبت به تحولات مختلف منطقه‌ای و روابطی که بین منطقه می‌افتاد و همه را مورد توجه قرار می‌داد ولی درعین‌حال گوش به فرمان ولایت بود، برای مردم و جوان امروز یادآوری شود تا جوانانی در طراز سردار حاج قاسم سلیمانی تربیت شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) همچنین با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله مصباح نیز بیان کرد: ایشان از شخصیت‌های بسیار ارزنده بود، علی رغم اینکه نظریه‌پرداز بزرگی بود اما در عرصه دفاع از آرمان انقلاب وارد میدان می‌شد و ایده‌های رهبر معظم انقلاب را اجرایی می‌کند. آیت الله مصباح عمار انقلاب بود و آنجا که لازم بود ابهامات و سوالات و تردیدها پاسخ داده شود برای ابهام زدایی وارد میدان می‌شد حقیقت را بیان می‌کرد و به شبهات پاسخ می‌گفت و تمام سرمایه خود را برای دفاع از نظام و انقلاب گذاشت.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم (ع) در مورد برنامه‌های بسیج اساتید این دانشگاه در مورد ۹ دی نیز بیان کرد: به همین مناسبت یک نشست علمی توسط کانون بسیج اساتید دانشگاه با حضور استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار و به تبیین مناسبت‌های دهه بصیرت از ۹ تا ۱۹ دیماه پرداخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha