سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پلدشت

حوزه/ حضرت فاطمه(س) تنها یک شخص نیستند، بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری، نظام تربیتی و در یک کلمه یک «مکتب» است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی (س) است.

وی تصریح کرد: طبق آموزه‌های دینی، حضرت فاطمه (س) تنها یک شخص نیستند، بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری، نظام تربیتی و در یک کلمه یک «مکتب» است.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه اظهار کرد: ایران و روسیه در زمینه‌های دوجانبه (روابط اقتصادی، نظامی-امنیتی)، منطقه‌ای (نقش آن‌ها در نظم جدید امنیتی منطقه خاورمیانه) و بین‌المللی (برجام و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا) اشتراک منافع راهبردی دارند.

امام جمعه پلدشت افزود: خنثی‌سازی تحریم دو بال دارد یکی استفاده و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی (نگاه درون‌زا) و دیگری بهره‌مندی متناسب از ظرفیت‌های کشورهای مختلف (نگاه برون‌نگر)؛ برای خنثی‌سازی فشار تحریم‌ها باید با کشورهایی که با وجود تحریم علاقه‌مند همکاری با ما هستند ازجمله روسیه و چین روابط را توسعه دهیم.

به گفته وی ما با روسیه منافع و تهدیدات مشترک داریم مسائلی مثل دریای خزر، قفقاز، سوریه، عراق و خاورمیانه مسائل مشترک این دو کشور هست و تهدیداتی مثل تحریم‌های آمریکا تهدیدات مشترک ما است.

طالبی با اشاره به جنگ ادراکی علیه دیپلماسی فعال اقتصادی ایران گفت: جنگ‌شناختی دشمن با عملیات هدفمند رسانه‌ای در صدد است تا راهبرد خنثی‌سازی تحریم را که از یک سو نگاه به درون دارد و از دیگر سو در صدد تعامل با همسایگان و دیگر کشورها است؛ هدف قرار دهد تا کشور بازهم معطل غرب و آمریکا بماند.

امام جمعه پلدشت در پایان با اشاره به پنج دستور مهم در اصلاح نظام بانکی به‌نفع مردم یادآور شد: سخت‌گیری بر بدحساب‌ها، تسهیل پرداخت وام به‌مردم، واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملک‌شده بانک‌ها، استرداد سود مازاد دریافتی از مردم و تولیدکنندگان، بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به‌نفع مردم و اجرای عدالت پنج فرمان آقای رئیسی به‌نظام بانکی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha