جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم مدرسی

حوزه/رئیس هئیت اندیشه ورز بسیج استان یزد، گفت: یکی از مأموریت های هیئت های اندیشه ورز یافتن راه حل برای رفع مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، صبح امروز در نشست هیئت‌های اندیشه ورز بسیج یزد با بیان اینکه یکی از مأموریت‌ها و فلسفه تشکیل این جلسات تصمیم‌گیری و تفکر برای جوانان است، اظهار داشت: بسیج مرکز رشد و بارور شدن دین، معنویت، دنیا و آخرت جوانان است.

وی با یادآوری مشکلات امروز جوانان، افزود: یکی از مأموریت‌های هیئت‌های اندیشه ورز یافتن راه حل برای رفع این مشکلات است که باید در این زمینه احساس مسئولیت کنیم.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، تفکر و وادار کردن جامعه به فکر کردن را از مأموریت‌های هیئت‌های اندیشه ورز برشمرد و ابراز داشت: بر اساس آیات و روایات انواع و اقسامی برای تفکر بیان شده که همگی سابقه توحیدی دارند بنابراین تفکر در آفاق (آیات الهی)، تفکر انفاس (نگاه به خود)، تفکر در تاریخ و گذشتگان و تفکر در عمل، رفتار و افعال از اقسام تفکر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، تفکر در عمل را نیاز جدی و وظیفه هیئت‌های اندیشه ورز دانست و گفت: تفکر یعنی فکر کردن درباره امور، تدبر به معنی نتیجه گرایی و تدبر دقت نظر داشتن در برنامه‌هاست.

وی در ادامه به اثربخش بودن سلسله جلسات هیئت‌های اندیشه ورز اشاره کرد و ابراز داشت: اثرات برگزاری این جلسات جلب رحمت الهی برای جامعه، عبادت روح، بیداری دل، تکامل نفس، خلاقیت و پویایی، نوگرایی، عبرت گیری و افزایش علوم است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: اگر هیئت‌های اندیشه ورز نظام مند و مجدانه در صحنه باشند و هم از تجربه پیشکسوتان و هم از ایده و تفکر جوانان استفاده کنند آثار دنیوی و آخرتی بزرگی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: خود هیئت‌ها نیز باید آسیب شناسی شوند و از افراد توانمند در بدنه هیئات استفاده شود.

دنیا استعداد فاطمی شدن را دارد

در ادامه این نشست، معصومه حکیمیان معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در جمع اعضای مجمع بسیجیان استان یزد با اشاره به این مطلب که نباید نگاه به زندگی فاطمه زهرا (س) صرفاً زنانه باشد ابراز داشت: جهان استعداد فاطمی شدن را دارد و اگر جهان مستعد فرهنگ فاطمی باشد ایران و یزد از همه سزاوارترند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز هویت اسلامی_ ایرانی زنان و دختران ما به مخاطره افتاده و اگر آنان را به حال خود رها کنیم دشمن جذبشان کرده و به هر طرفی بخواهد می‌کشاند.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور، تصریح کرد: برای احیای هویت اسلامی ایرانی زنان و دختران باید جهانی نگاه، کشوری برنامه‌ریزی و استانی عمل کنیم و چون آسیب‌های جنگ نرم؛ جهانی است نباید نگاه استانی، کشوری یا منطقه‌ای داشته باشیم.

حکیمیان، با تأکید بر این نکته که همه زنان و دختران را از خودمان می‌دانیم ابراز داشت: رویکردمان همدلی و هم افزایی با همه بانوان ایران اسلامی است و در این مجال هیچ کس را هم دست کم نمی‌گیریم حتی دختران و زنانی که در محروم‌ترین مناطق زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید نگاه متفرق داشته باشیم یعنی باید آسیب‌ها را در یک بسته ببینیم و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور، ادامه داد: نباید در هیئت‌های اندیشه ورز صرفاً مدبرانه رفتار کنیم بلکه باید خود نیز وارد میدان شویم و با اندیشه‌هایمان حرکت ایجاد کنیم.

حکیمیان، افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش اعتیاد، کاهش حیا و عفت در مردان و زنان و کاهش جمعیت را از پنج آسیب مهم کشور برشمرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه باید به این پنج آسیب همزمان توجه می‌شد طرح عملیاتی جامعی را با عنوان ایران سعادتمند طراحی کردیم.

وی، سه محور عملیاتی این طرح را؛ احیا، مقاوم سازی و تحکیم هویت انسانی، احیا، مقام سازی و تحکیم هویت دینی و احیا، مقاوم سازی و تحکیم هویت ملی عنوان کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح سازماندهی و شبکه سازی لشکر انصار فاطمه (س) پیش بینی شده که در حقیقت این لشگر از کنش گران فرهنگی، اجتماعی برای کاهش آسیب‌های زن و خانواده و احیای هویت زن یزدی و ایرانی بهره مند شویم و باور کنیم آسیب‌های حوزه زن و خانواده صرفاً زنانه نیست

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha